hfracing Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 på en som er førstegangsregga etter 96 da? hvor mye kan jeg øke effekten uten og måtte regge den om hørt snakk om 10% ? Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by tomgr 30hk?? trodde det var +15% effektøkning som var "grense" for effektøkning med samme bremsene....? men men..bare noe jeg har hørt.. ;) Altså.... hvor mye Bremsene er godkjent for er forskjellig fra bil til bil.... eks. en orginal volvo 240 er bremsene godkjent for 200 HK selv om det bare er 115 i bilen orginalt. Og i min Audi 90 2.2E er bremsene godkjent for 173 HK selv om bilen bare har 136 HK. Så er nok ikke noe fast på hvor mange % du trimmer før du må skifte bremser.. dette er forskjellig fra bil til bil. -Arrester meg vis jeg tar fullstendig feil her... Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by SeVe|n|On Altså.... hvor mye Bremsene er godkjent for er forskjellig fra bil til bil.... eks. en orginal volvo 240 er bremsene godkjent for 200 HK selv om det bare er 115 i bilen orginalt. Og i min Audi 90 2.2E er bremsene godkjent for 173 HK selv om bilen bare har 136 HK. Så er nok ikke noe fast på hvor mange % du trimmer før du må skifte bremser.. dette er forskjellig fra bil til bil. -Arrester meg vis jeg tar fullstendig feil her... Audi 90 2.2E bremser er ikke godkjent for 173 kun 163... Har erfart dette da min audi 90 er det byttet motor til 2.2T i egentlig er det ikke godkjent da motoren har 165hk men biltilsynet i trondheim har vært snille... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Er det noen som vet hva det koster å trimme en bil lovlig!? Si hvis man øker effekten fra 220 (Audi S2) til 280 hk? Hva skjer hvis biltilsynet eller tollvesenet finner ut dette i ettertid? Er det noen som har tenkt på det av alle de som har trimmet/chipet bilene sine her inne? Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by Yatsy Er det noen som vet hva det koster å trimme en bil lovlig!? Si hvis man øker effekten fra 220 (Audi S2) til 280 hk? Hva skjer hvis biltilsynet eller tollvesenet finner ut dette i ettertid? Er det noen som har tenkt på det av alle de som har trimmet/chipet bilene sine her inne? Kan noen svare på dette? Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by Yatsy Er det noen som vet hva det koster å trimme en bil lovlig!? Si hvis man øker effekten fra 220 (Audi S2) til 280 hk? Hva skjer hvis biltilsynet eller tollvesenet finner ut dette i ettertid? Er det noen som har tenkt på det av alle de som har trimmet/chipet bilene sine her inne? Satser på denne linken: http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html Sender du dem en mail får du svar dagen etter. Hvis tollvesenet finner ut i ettertid at bilen din er chippet/trimmet, kan de forlange at du skal dokumentere antall hk/kw ved å bremse på ruller. De kw som er over de som er betalt avgift på må betales + straffetoll. Kjenner en som skrev i annonsa da han skulle selge bilen at den var chippet, tollvesenet så annonsa og kom på "besøk". Viktig å vite at det er den som får trimmingen utført som står ansvarlig for å betale avgiften. Selger du bilen din chippet er det du som får regningen hvis kjøperen blir tatt. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 27, 2002 Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Blir du tatt i ettertid, må du ut med avgifter tilsvarende hva det ville kostet ekstra å ta inn bilen til norge med disse ekstra hk. På jobben pusler vi med et par chiptrimmede volvo V70 politibiler. De måtte ut med over 60.000 for å chippe den ene bilen(som forsåvidt går relativt dårlig...) Det er nok best bare å gi faen og kjøre;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet September 28, 2002 Rapporter Share Skrevet September 28, 2002 Har skjønt at det koster en del hvis det blir oppdaget i ettertid, så jeg prøver å finne frem den gammle chippen og gjøre bilen tilnærmet original til jeg er ferdig med en garanti sak på bilen.. Problemet er at han jeg kjøpte bilen av truer med tollvesenet hvis jeg ikke etterkommer hans krav, og det er snakk om del penger her i denne garanti saken.. Men får ikke gjort noe før jeg får bilen i original stand igjen.. Useriøse bilselgere er noen asshole Også true med tollvesenet da, tar av meg hatten for han :mad: Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Svar fra Tollvesenet ang chipping av Audi S2 med 40 hk... Biler som er fortollet og registrert etter 1.januar 1996 må betale avgift ved trimming av motorer. Biler som er fortollet og registrert før 1.januar 1996 slipper å betale avgift. Avgiften er differansen mellom gammel og ny motoreffekt. Denne avgiften blir redusert etter hvor lenge bilen har vært registrert i Norge. Avgiften for å øke motoreffekten på en Audi S2 1992 modell importert til Norge i 2002 vil avgiften utgjøre ca Nok 45 200,-. Ønsker en å gjøre dette må en søke til Tollvesenet og legge ved kopi av vognkort. I søknaden må en oppgi hvor mye en ønsker å øke motoreffekten med. Har en gjort dette ulovlig og det blir oppdaget vil en få en tilleggsavgift, jfr. § 3 i lov om avgifter vedrørende motorkjøretøyer og båter av 19.juni 1959 nr.2. På våre internettsider http://www.toll.no /privatperson vil du finne informasjon. Fradragene vil du finne under "endring i avgiftsmessig status". Tilleggsavgiften finner en under "Næringsliv"/ Avgiftsrundskriv / Engangsavgift. Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 Originally posted by erling Satser på denne linken: http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html På siden deres står det: De avgiftsgruppene og satsene som det er mest vanlig å statusendre til/fra er: Her kan du altså statusendre til og fra... Man kan med andre ord få tilbake penger hvis man reduserer vekten på en bil? eller hvis man reduserer effekten? Jeg skal ribbe bilen min og skru ned turbotrykket til 0,2 bar så den yter 100 hk. Deretter skal jeg dra ned på biltilsynet med bremsepapirene og kjøre bilen på vekta deres. Deretter skal jeg glise fett når de spør hvilken konto jeg vil ha pengene inn på :D :D :D Riktig så enkelt er det ikke =) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 merkelige greier norske avgifter.. hvis jeg gjør no turbo greier med min gamle golf (feks 200+ hester) sså får jeg krav på avgifter som er mer enn bilen koster :) BOOST-CONTROLLER ? hehe.. angående bremser gutta.. de seriøse av oss begynner med bremser, så trim.. ;) Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 Originally posted by aWeX På siden deres står det: De avgiftsgruppene og satsene som det er mest vanlig å statusendre til/fra er: Her kan du altså statusendre til og fra... Man kan med andre ord få tilbake penger hvis man reduserer vekten på en bil? eller hvis man reduserer effekten? Jeg skal ribbe bilen min og skru ned turbotrykket til 0,2 bar så den yter 100 hk. Deretter skal jeg dra ned på biltilsynet med bremsepapirene og kjøre bilen på vekta deres. Deretter skal jeg glise fett når de spør hvilken konto jeg vil ha pengene inn på :D :D :D Riktig så enkelt er det ikke =) Hmm.. skjønner jo at det du sier er humoristisk, men hva stopper deg fra å skru ned turbotrykket maks, sette på noen dritlette felger og rive ut alt piss som har litt egenvekt for så å stikke ned på biltilsynet å kreve litt ekstra penger? =) Er jo dødslett å lage en restriktor i luftinntaket eller whatever for så å få bilen omregistrert med denne på plass og penger på konto.. burde ikke dette være mulig? :) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.