Gå til innhold

Idiotisk problem med vinduene på min passat 1997!

Ranger emnet

wedgiesock

Anbefalte innlegg

Hei!

Her om dagen la jeg merke til noe rart...

når jeg åpner bagasjelokket helt opp, så går alle vinduene ned!! altså, den siste knekken før lokket er helt oppe så går alt ned. også har førervinduet blitt skikkelig tregt, og vil ikke gå helt opp, går bare ned igjen med en gang.

høres ut som at noe tar borti, men vetta faen:s helt nytt for meg.

noen med peil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt kjenskap til dette, dette er vanlige problemer med passat. Kan være defekt komfortstyreenhet, den ligger under dørken (gulvet) under førersetet. koster rundt 5000kr for selve delen på møller tror jeg.

Det at vinduet går tregt, kan være wire'n til el-vinduet, og da må hele el-vindu mekanismen i førerdøra byttes, mener det koster rundt 1500kr for bare delene du trenger.

Komfortenheten kan bli fiksa hvis du prøver og tørke (lufte) den, kan hende det er fuktskader, og at det er kanskje derfor den fusker. Veldig merkelig plassering av den boksen, fare for mye fukt under førersetet. Kan også være irring på kabeler, eller en løs kabel, ville anbefalt og sjekke :)

Kan hende ikke alt jeg sier er korrekt, hvis det er eventuelle feil, så kan folk si ifra :)

Er det tull med sentrallås? eller funger alt annet i bilen perfekt?

Komfortstyringa styrer kupelys, el vinduer og sentrallås, så kan hende det kan skje no tull med de andre tingene og.

Du burde ta en diagnose, og se hvordan feil den oppdager. Da blir du hvertfall sikker på hva feilen(e) er før du bytter noe som helst.

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider