ludvigsen08 Skrevet Oktober 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2011 Når vi skal ratte på styret fra når bil står i ro. er det tungt å ratte og noen høge kvine lyder. Opplevd det oftere. senest i dag i garasje blokken når jeg skulle rygge. flaut. og farli når vinteren komme. men hva kan det oppstå av?. jeg vet at styreleddet eller endeled på vesntre side er gåent. men kan det være årsaken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2011 Lite servo-olje. Sjekk den du Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remyy Skrevet Oktober 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2011 servopompa tatt kvelden..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2011 Det er bra med servo olje, kjipt om det hadde vert pumpa... kan det være noen med reimen? er det noen måte jeg kan måle hvor stram reimen er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 (endret) har sjekket reimen. den er fin og kan presses ned ca 1-1.2cm. frykter det er Servopumpa. noen tips hvor en kan bestille i norge. Det haster litt er jo litt gambling å montere en brukt pumpe fant på summit http://www.summitracing.com/parts/AAZ-20-902/ ca 700,- Endret Oktober 16, 2011 av ludvigsen08 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Har du hatt noen form for lekkasje på servostyringen,etterfylt olje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomgei Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 (endret) Kan det være noe så banalt enkelt som et fjærbeinslager som har tatt kvelden? Endret Oktober 16, 2011 av tomgei Siter Møkkete hilsen Geir Ove T. ____________________________________ "Hvis det drypper olje av motoren betyr det at den ikke har gått tom." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 (endret) har ingen lekasje ved pumpa eller slangene. Fjærbeinslager er det et lager ved demperen? er dette noe man kan ordne selv har den virklig slik betydning? jeg la merke til også i dag. at nederste reimhjulet vibrerer altså vingler litt til sidene.bør jeg bytte den ut også? Endret Oktober 16, 2011 av ludvigsen08 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomgei Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Fjærbeinslager er et stor gummiklump som sitter på toppen av støtdemperen. Den ligger mellom karosseriet og demperen. I tillegg ligger det et glidelager under den som gjør at man fysisk kan vri demperen når hjulet svinges. Dersom dette lageret har kollapset, vil det bli tyngre å styre og kan lage lyd slik videoen viser. Siter Møkkete hilsen Geir Ove T. ____________________________________ "Hvis det drypper olje av motoren betyr det at den ikke har gått tom." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 tomgrei. Når bilen står i ro og jeg skal prøve å svinge. er det litt mer skarp lyd. og med panseret åpent høres det ut som det kommer fra pumpa eller Reima. akkurat som at reima glir på reimhjulet og ikke får tak. samtidig er det veldig tungt å svinge. når jeg press bilen ned. ved hjulet så hører jeg ingen dunke lyder.. men hvor kan jeg få bestilt noen slike er vell verdt å prøve disse først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomgei Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Hellanor kan ha dem. Ville prøvd å jekke opp forhjulene for å ta av vekten på hjulene. Er det like tungt å svinge da og er ulydene like markante. Blir det forskjell om du slår av motoren slik at servoen ikke jobber? Siter Møkkete hilsen Geir Ove T. ____________________________________ "Hvis det drypper olje av motoren betyr det at den ikke har gått tom." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 når jeg tenker meg om. vist jeg hadde en dårlig servo pumpe. burde den ikke fungert ved fart heller :s men det gjør den. men når jeg vrir helt om til høyre eller venstre skriker den også. kan det være fordi hjulet svinger noen grader mer en det den burde gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 i morrn skal jekke opp bilen å prøve dette. vist jeg nykker litt i fjøra så burde den være solid fast. men vist jeg høre "klang klang / dunk dunk" lyd :P så er vell dette stor sjangs for å være den der fjærhønabein lageret :) jeg håper det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Disse bilene har "multilink" forstilling,fjærbeinet står stille selv om hjulet svinger,blir ikke med på svingbevegelsen,så fjærbeinslager kan du utelukke. Ikke helt ukjent at servopumpene ryker. Viktig også at du kont riktig reim,om du har 2.0 motor er det 2 reimer,egen reim til servo. Bakre reima. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 det var reima som gikk til dynamoen jeg kikket på. for vell sjekke den går til hjulet på servoen. men i tilfelle hvor kan den strammes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg