Gå til innhold

Tung å styre med ulyder

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Når vi skal ratte på styret fra når bil står i ro. er det tungt å ratte og noen høge kvine lyder.

Opplevd det oftere. senest i dag i garasje blokken når jeg skulle rygge. flaut. og farli når vinteren komme.

men hva kan det oppstå av?. jeg vet at styreleddet eller endeled på vesntre side er gåent. men kan det være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen lekasje ved pumpa eller slangene.

Fjærbeinslager er det et lager ved demperen? er dette noe man kan ordne selv har den virklig slik betydning?

jeg la merke til også i dag. at nederste reimhjulet vibrerer altså vingler litt til sidene.bør jeg bytte den ut også?

Endret av ludvigsen08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærbeinslager er et stor gummiklump som sitter på toppen av støtdemperen. Den ligger mellom karosseriet og demperen. I tillegg ligger det et glidelager under den som gjør at man fysisk kan vri demperen når hjulet svinges. Dersom dette lageret har kollapset, vil det bli tyngre å styre og kan lage lyd slik videoen viser.

Møkkete hilsen

Geir Ove T.

"Hvis det drypper olje av motoren betyr det at den ikke har gått tom."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgrei. Når bilen står i ro og jeg skal prøve å svinge. er det litt mer skarp lyd. og med panseret åpent høres det ut som det kommer fra pumpa eller Reima. akkurat som at reima glir på reimhjulet og ikke får tak. samtidig er det veldig tungt å svinge.

når jeg press bilen ned. ved hjulet så hører jeg ingen dunke lyder..

men hvor kan jeg få bestilt noen slike er vell verdt å prøve disse først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellanor kan ha dem. Ville prøvd å jekke opp forhjulene for å ta av vekten på hjulene. Er det like tungt å svinge da og er ulydene like markante. Blir det forskjell om du slår av motoren slik at servoen ikke jobber?

Møkkete hilsen

Geir Ove T.

"Hvis det drypper olje av motoren betyr det at den ikke har gått tom."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene har "multilink" forstilling,fjærbeinet står stille selv om hjulet svinger,blir ikke med på svingbevegelsen,så fjærbeinslager kan du utelukke. Ikke helt ukjent at servopumpene ryker. Viktig også at du kont riktig reim,om du har 2.0 motor er det 2 reimer,egen reim til servo. Bakre reima.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider