Gå til innhold

ford mondeo 97 2l. går ugjevnt

Christopher Pleym

Anbefalte innlegg

Hei.

Har anskaffa meg en mondeo 97. billig. og med små problemer. gasspedalen er sinnsykt treig, altså mye motstand. er det noe jeg kan fikse sjøl? også når jeg svinger er det litt dødgang på høyre fremhjul. ikke mye men det merkes.han gikk også sinnsykt hakkete, på alle gir lavt og høyt turtall. skifta tennplugger og det problemet forsvant. fortsatt e de litt vibring når han står på tomgang og når jeg tar av i første gir. ellers går det greit. helt til jeg kommer i fjerde gir da hakker han igjen og null effekt. bare vibrering.. en kompis av meg mente det kunne være noe med vakumet? har skjekka luft filter og det er fint. kan denne vibreringa være at han ikke får luft el noe med vacumet? hva kan det være? det virker også som det er dårlig effekt fra mototren. kan det være coilen? hva koster en ny coil?

Endret av Christopher Pleym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster mellom 500-1000kr for en brukt coil hos opphugger. (http://www.hompen.no/) mye å finne der, prøv å mål det først, om du har måleapparat da, ellers kan du også sjekke fordeler? og hvis du snakker om at den napper en del, så hadde jeg det samme prob på en bil jeg holdt på med, da var det bare 1 dårlig tennplugg kabel, så den sveiv bare på 3 sylindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. tusen takk :) hva skal jeg smøre med? wd40?og er den lave effekten typisk at non slanger er ødelagte? at den også har så sinnsykt lav effekt? for å skjekke at alle stempel går rundt. skal jeg da ta av ledningene og se om det gnistrer på lle sylindre? og en siste ting, hehe. dødgang på hjul. er det en dyr affære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider