master950 Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 (endret) Hei, nettopp kjøpt meg en Audi a6 2.6 v6 1995 avant, uten quattro og manuell. Bilen går bra og jeg er fornøyd :) Har et spørsmål om temp måler og de andre instrumentene imellom turtalls måler og speedometer, som ikke lyser hos meg. Ser ikke noe tall så det er nok ikke bare lyset som er borte. Kan dette fikses eller var ute-tempen etc bare ekstrautstyr når bilen ble kjøpt for første gang? bruker denne typen med framhjuldrift og manuell mye bensin på mila? lurer også på hvor ofte regreimen bør skiftes? håper på svar! :) Endret Oktober 16, 2011 av master950 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 det du snakker om som er mellom turtal og speedometeret er vis du har kjørekompjuter i bilen, vis du har noen knapper på spaken til vindusviskerene dine så har du kjørekompjuter og da skal det være lys og tall der ja:) hva lurer du på om temp måler da? står bare du lurer på noe om den:P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
master950 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 okei, har nok ikke knapper på vindusvisker spaken. Ang temp måler så skal jo den være nederst imellom turtallet og speedometret? mulig den har sammenheng med kjørekompjutern ? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Jeg har ikke noe kjørecomputer men har temp display nede der. Selve displayet er belyst med en liten glødepære som har en tendens til å ryke etter mange år. Her er en guide på hvordan de byttes : http://forums.quattroworld.com/a6100/msgs/1217.phtml Reg reimen skal byttes hver 100.000km Her er en guide jeg lagde på det og! : http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/278573-guide-registerreim-bytte-audi-a6-c4-2-6-2-8-v6.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 120'000km er service intervallet for reg. reim på 2,6 V6 (ABC) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Stemmer, men kan med fordel skiftes noe hyppigere ved norsk kjøremønster og norsk klima. Maks 90' km er min mening. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Min forje A6 hadde gått 15 år og 160,000km på samme reim, greit reima var ikke ny men kunne nok gått 10,000 til. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg