Gå til innhold

Hjelp til bilstereo!

Ranger emnet

Justice

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå har jeg endelig fått meldt meg inn her :D og jeg tenkte kanskje jeg kunne få noe tips/hjelp til innstalering av anlegget mitt :)

Anlegget består av:

Forsterker MC hammer hurricane1500W

Subbere 2stk MDS Audiophile Limited 12

2stk 6x9 med egen forsterker

Planene mine er og drive 6x9 på egen forsterker og bro koble subbene på 1500wattern, men nå har det seg slik at jeg kom over ett tilbud på bilradiospesialisten på en Blaupunkt GTA-5000 Så jeg lurte på om det ville lønne seg og bytte ut den forsterkeren jeg har med denne, ettersom jeg har hørt kvaliteten på den jeg har ikke er så god.

Senere har jeg tenkt til og kjøpe et frontsett som jeg skal drive på cd spillerens egene innbyggede forsterker.

Hvordan tror dere dette vil fungere?

Noen tips til innstalering og endringer jeg bør gjøre?

Er ganske ny på dette :)

Takker for alle svar...

Mvh Justice

Saab 900 Turbo 8v

http://www.saab-racing.moo.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ikke prøvd Blaupunkt-forsterkere, men jeg vil tro at den Blaupunkt GTA-5000 er et godt kjøp. Jeg ville brukt forsterker også på frontsett i dører o.l. (i tillegg til på 6x9" i hattehyllen e.l.). Ikke mange CD-spillere klarer å drive høyttalerne like bra som en forsterker.

Å koble opp det du har i dag og se (/høre) hvordan det blir kan ant. lønne seg. For senere å kunne supplere med andre forsterkere, flere høyttalere o.l.

Tips: Installasjonen er ofte (nesten) like viktig som utstyret for å få et godt resultat. Ta ikke snarveier når du skal installere anlegget. Bruk gode jordingspunkter og gode signalkabler. Strekk kablene på "rett" plass (ikke signalkabler sammen med strønkabler, osv.).

Ta deg god tid til installasjonen!

Lukke til!

ArcticRacing.net

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW1300T

Tips: Installasjonen er ofte (nesten) like viktig som utstyret for å få et godt resultat. Ta ikke snarveier når du skal installere anlegget. Bruk gode jordingspunkter og gode signalkabler. Strekk kablene på "rett" plass (ikke signalkabler sammen med strønkabler, osv.).

Ta deg god tid til installasjonen!

Lukke til!

Eller litt viktigere enn nesten ;) PLeier å si at litt over halve lyden er jobben som er lagt ned i montering ikke hvilket merke det er...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle prøve å plukke av deg en liten sak.

ALDRI henvis til MAX-merkingen av utstyr. Det er FY-FY... :)

Du kan knyte en middels stor stein på den, ta lang fart og kaste den merkinga langt ut på havet. :ssip:

Det er RMS merkinga som forteller hva forsterkeren er god for. Og da ble den 1500watts forsterkeren din plutselig "bare" på 640watt. Men det er jo greit nok, ellers måtte du nok gått på med batterier, kondensatorer og dynamo(er)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gyllen regel er å bruke en forsterker som yter like mye RMS watt (Helst litt mer), som høytalere/sub'er tåler.

Det hjelper ikke med Ferrarri, om du ikke har motor til å drive den med.

Og det er lettere å ta livet av sub/forsterker, om du har for liten forsterker, enn om du har for stor.

Kost heller på deg en god forsterker, og spar litt på elementene, om det er pengene det står på.

Ta f.eks å bruk bare en sub til å begynne med... Så bruker du de pengene på et par hakk bedre forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du en bra sub, kan den ofte spille bedre en to dårlige.

det er veldig viktig å sette på en bra forsterker. viss elementet ikke får den kraften den vil ha, vil det for det første låte dårlig og det vil bli ødelagt etter hvert.

jeg ville nok kanskje vurdert en enda bedre enn de to du har nevnt

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider