Gå til innhold

Noen som har peiling på og få ut en automatgir kasse fra en Stratus

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Prøver og få ut kassa, Skrudd ut alle skruene men jeg har en ca 15 cm for liten plass til og få den ut..

Bilde 1: Viser hvor jeg har det største problemet. det er tatt under bilen og visen tann hjulet som står fast i motoren og den har en sylinder som sitter innenfor tann hjulet ca 16 -17 cm inn i Automatkassa.

Bilde 2: Er tatt ved venstre fram hjul og viser hvordan den stanger i bære bjelken til opphenget til hjulet og får bare løftet den ca en cm opp.

Bilde 3 er fra samme sted som bilde 2 bare litt høyere opp.

Veldig trangt med plass

post-65539-13804853618431_thumb.jpg

post-65539-13804853618527_thumb.jpg

post-65539-1380485361862_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele traversen må demonteres. Viktig å merke nøye pga traversen kan flyttes fram/tilbake og sideveis for å endre hjulvinkler. Bilen trenger en 4-hjulskontroll med justering når alt er montert.

På Stratus med manuelgirkasse går det akkurat å få den ut mener jeg å huske. Mulig jeg klarte å få automat ut når jeg brukte et spesialverktøy som er for vag-biler for å skru motoren nærmere radiatoren,men husker ikke om dette var på automat eller manuel.

Motoren bør uansett å henges opp,man er ofte litt avhengig å kunne flytte motor opp/ned litt under demont/mont.

Når automat er skiftes eller overhales på disse bilene må det kobles på diagnosemaskin for å legge inn hjuldim,utføre relearn av giringssyklus etc.

Når du først har girkassa ute vil jeg anbefale deg å skifte simmerringen bakkant av veiva pga disse har en tendens til å skli ut og gi deg en stor oljelekkasje,sjekk nøye for sprekker rundt festeskruene for svinghjulet/startkransen.

Bortsett fra dette går det ganske greit.... ;)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider