Gå til innhold

dodge,gearkasse,converter hjelp?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hjelp! Vi har skiftet motor 89mod 318),så dvs vi har en delemotor (83 mod 360) men nå har vi fått fyring i den nye,så virker det som gearkassa "slura",lr som den ikke "tar" når du setter den i gear...har vert veldi nøye med oljenivå¨(etter det mange sier har det STOR betydning på amcar,aut kasser) noen som aner hva det er som kan vere galt? å korsen merker vi at evnt. converter er ødelagt....?? pris på brukt sanne ting er vel ikke så alt for gale? (håper jg) hehe:):) GROM lyd vertfal!!

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

 

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kjør den gjennom gearene og la den gå på tomgang.Er den på minimum med kald olje pleier den å bli passe når oljen blir varm.Hvis kassen ikke kobler i det hele tatt er det fare for at dere har knekket tappene på oljepumpen i kassen.Har dere hatt converteren helt eller delvis ute av gearkassen?Meget viktig at den blir montert riktig igjen i så fall.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,oljenivået ble kontrolert etter vi hadde kjørt den gjennon gearene en del ganger,å da va de lite olje,såfylte vi på litt! men de kan ver at der er litt mye,for den utvider seg vel når den blir varm...convertern tok vi helt ut,men såg der var noen "spor" inni som skulle treffe den "spleinen" på kassa,å den lyden som kom når convertern traff kassa "slopp;) ) hørtest ut som den satt rett på plassdet med oljepumpa hørtest ut som en mulighet...skal plukke ned hele greia i dag å sjekke..håper det ikke er mye gale:(

Men kan det vere at det er feil converter? i forrhold til den nye motoren? jaja,takker for tips å hjelpen så langt...:)

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

 

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få splinesene på inngående aksling til å treffe i converteren er ikke noe problem.Problemet er å få de to sporene i enden på converterstussen til å treffe tappene på olje pumpen.Converteren skal et par cm innforbi gearkassen hvis du skjønner hva jeg mener.Hvis dere måtte tvinge sammen motor og gir den siste centimeteren er det stor sjangs for at tappene er knekket.

360 motoren har et veivparti som er balansert sammen med converter og svingningsdemper og må derfor ha rett converter for å ikke få vibrasjoner.Å bruke 360 converter på 318 mener jeg skal gå greit.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår