Gå til innhold

Glennern's Peugeot 406 2.0HDI 2001 model

Ranger emnet

Glennern

Anbefalte innlegg

Fikk ett supert tilbud om å kjøpe denna bilen, så kunne ikke la vær. Er ei veninde som har hatt den, å har alltid elska den. Bilen har hatt to eiere, første åra gikk den som taxi på Dalen i Telemark, også kjøpte veninda mi bilen. Den har gått 360.000km. Relativt godt tatt vare på. Bilen har masse utstyr som b.la:

-El.seter

-Regnsensor

-4x el.vindu

-Tåkelys

-Rullegardin i bak vindu

-Kjørekomputer

-Aut. avblendbart speil

-Største Harman lydanlegg

-Fjernstyrt sentrallås

-2x varmeseter

Bilen er en sedan, mørk grønn metallik. Detta blir nok ett "litt-over-tid" prosjekt.

Kjennte feil med bilen:

-Toppakning er gåen(Holder på å bli skiftet)

-Den ene kretsen på bremsene lekker(Blir gjort såfort toppakning er byttet)

-Fremfanger må byttes(Forrige eier hadde møte med brøytekant)

-Lite rusthull i kanal(kjærringer å jekk :shake )

-Totalt deff batteri

17102011165.jpg

17102011164.jpg

17102011166.jpg

Bilen er utrolig god å kjøre, hel å pen(Unntak av fremfanger). Intriøret er mørke grått, å helt å pent. Bilen har stått i 3 år, uten å være rørt, så blir nok rens av intriøret for å få ut den innestengte lukta. Bilen må også eu-godkjennes.

Planer for bilen:

-Ekstremsenk

-Zito 17" kantfelger

-Sote ruter helt frem

-Heftig anlegg

-Us. parklys i blinklysa

-Kanskje bytte til skinnintriør..

Skal få lagt ut bilder iløpet av morgendagen!

Ris & Ros folkens? :)

Endret av Glennern

- Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt)

- Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir spennede og følge med her!

Og tror felgene kommer til å passe meeeget bra på bilen :D

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bra ihvertfall! :-)

Er ikke så mange av dem bilene som er gjort noe særlig med, så må jo få den tøff!

Har satt inn anlegg i den også.. Dem gamle ihælspillte basserene må nok byttes ut. Også kjøpe nye 6x9ere til hatte hylla. Men forsterkerene å spilleren får jeg nøye meg med inntil videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Har nå tatt av den ene frontlykta, begge baklyktene. Å Alt til toppakningen er bestillt. Anlegget er også koblet mer eller mindre ferdig.

Den ene frontlykta har ikke hatt lokkene bak på, så den er skitten innvendig, å skal demonteres å vaskes innvendig. Baklykteme skal sotes i øverste felt, der hvor blink å ryggelysene er.

Håper han som holder på med toppakninga blir ferdig snart, slik at jeg kan sende bilen på EU-kontroll. Var visst ganske dyr omreg på bilen før nyttår, så har bestemt meg for å vente til Januar med å registrere den. Men da har jeg jo bedre tid til å gjøre den helt istand, å fikse småtteri.

Bilde uten baklykter:

004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de felgene der hadde passet ganske bra på bilen :) Men det med forsterkerene, hvorfor ikke ha dem på gulvet? foran basskassa f.eks? Hvis du titter innom tråden min, så kan du se hvordan jeg har gjort det.

Også, kan du sette på en slags leppe på framfangeren, hadde gjort seg det også :)

Grunnen til at jeg vil ha dem på seteryggen er fordi kassa mi er veldig stor. Å jeg bruker bilen til all slags kjøring, å da er det veldig kjekt å bare kan ta av ledningene på kassa, så er den ute. Har en 10" i kasse også, som jeg tenkte å bruke når jeg trengte litt mer plass men fortsatt ville ha litt lyd. Ja, leppa skal jeg også ha ja:) Veldig spendt på å se når jeg får den heeelt ned på bakken, hvordan det blir.. Den blir ikke skamsenka føre våren. Blir sikkert ca 40mm senk frem til da ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

np :) mange slike biler som har en slik plastleppe på men det er mest renault, og renault espace er "ettertraktet" over dammen, da de er vanskelig og få tak i ny der, så sjekk på huggern om du finner slike, så er det kanskje noen penger på og tjene på det :) og de på espace har slike "luftinntak" på også :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider