Gå til innhold

Golf 3 1.8 CL - døde plutselig

Ranger emnet


bowls

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var ute å kjørte en tur med bilen min, så stoppet den plutselig i ett kryss. Den bare døde, og siden har jeg ikke fått start på den igjen. Høres ut som om motoren prøver å dra igang, men den starter ikke. Har prøvd med og uten gass. Har (Motor ABS end 95).

 

Fant ut at forgasserflensen var røket tvers over vannrett, og har byttet denne. Starter fortsatt ikke. Noen som har forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for svar.

 

Var ingen gnist på pluggene, har ikke fått prøvd før i dag. Så også at det var en sprekk på coilen, om det er den firkanta boksen, som er nærme frontruta, på førersiden. Prøvde å dra ut den ledningen som går fra midten av fordeleren til den som jeg tror er coilen. Prøvde å starte og fikk akkurat samme responsen av bilen, som den gir om ledningen er i.

 

Er det mest sannsynlig den som er ødelagt?

 

Har tittet på en video om hvordan man bytter den, er det mye stress utenom at man må skru av alt under frontruta.

 

Sjekket ikke bensintilførsel, ettersom at jeg ikke fikk gnist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den coilen, og byttet. Motoren startet med en gang.

Det jeg har byttet på bilen er forgasserflens og coil.

 

Men, når jeg fikk start på bilen, så hørte jeg en rask taktfast klikkelyd i motoren. Jeg hørte lyden best når jeg stilte meg litt bak motoren, på siden av førerdøren. Lot den stå sånn en stund, og tok en liten kjøretur, 2 min. Når jeg kom tilbake fra kjøreturem skrudde jeg av motoren og startet den opp igjen. Lyden var der fortsatt, etter den hadde stått ca 2-3 min, mens jeg prøvde å lytte meg frem til hvor lyden kom fra, så kom det plutselig en høy vinelyd, nesten som en litt falsk 17mai-blåse. Skrudde av bilen med en gang. Lyden vedvarte kanskje 10 sekunder, før den ga seg etter at jeg hadde skrudd av motoren.

 

Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at det eneste som kunne lage lyd etter at motoren var slått av var oppsamlet vakuum i bremsekraftforsterkeren.

 

En annen mulighet er naturligvis radiatorvifta.

Om ikke tikkingen er ventiltikking, kan det være noe som henger løst som vifta slår bort i.

Pipingen kan da også eventuelt være noe som har surret seg rundt vifteakslingen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekkt ledninger, koblinger og vifter. Alt virket ok. Tenkte at jeg kanskje hadde skrudd fast de tre skruene på toppen av luftfilteret, litt for hardt. Løsnet litt på de, og har kjørt to tre gode turer. Virker ihvertfall helt fint. Har ikke hørt noen fler rare lyder heller.

 

Har ett spørsmål til. Er det lett og fikse klokka i bilen? Klokka ved siden kmtelleren viser bare rare symboler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår