stffn Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Hei! Mangler turteller i bilen min, og har derfor vurdert å montere en selv. Problemet er bare at jeg ikke helt skjønner hvor jeg skal koble meg på coilen. Har hatt en Golf før, og der var det enklere. Lurte derfor om noen av dere kan forklare/hjelpe meg. Har bare tenkt å kjøpe en billig turteller på Biltema, da dette blir billigere enn å kjøpe brukt speedometer med innebygd turteller. Bilen er en Toyota Corolla 1999 E11 På forhånd takk :) Siter Toyota Corolla E11 Toyota Corolla E9 Volkswagen Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Ser ikke ut som det er så enkelt å koble universalturteller på denne bilen, da den trenger minus fra coil. Ser ut som du har 2 coiler istedet for fordeler, og da blir det vanskelig. Er det så dyrt med et brukt instrumentpanel med turteller da? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stffn Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Det var da dumt... Skjønte det ikke kom til å bli så enkelt, men takk for svar! Et nytt instrumentpanel koster mellom 600-1200kr. Er usikker på om det er vits å bruke ekstra penger på en såpass billig bil. Vet du om det er "plug&play" ved montering av et instrumentpanel med turteller? Har ikke tatt meg tid til å sjekke. Siter Toyota Corolla E11 Toyota Corolla E9 Volkswagen Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Det pleier å være plug and play, men vet ikke hvordan det er på disse bilene. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Heisann! litt spesiellt her. Det du kan gjøre er å åpne panseret og finne diagnose kontakten din. Sitter på Høyre side somregel oppe ved dempertårnet. Der har du en kontakt som heter IG denne kan du koble turtelleren i. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg