Gå til innhold

Vurderer å kjøpe 87-90 mod 320/325 E30

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Hva bør eg se etter?

Svakheter?

Bør eg velge 320 eller 325?

Hva er forskjellen bortsett fra motoren?(Tenker på understell/ drivverk, bremser og girkasse)

Hva eg ok pris for en slik bil?

Er på jakt etter en godt holdt bil, som går bra.

Er ikke noe minus om bilen er senket, og gjerne med 17" felger.

Må vær minimalt med rust på den.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se opp for rust i hjulbuer og kanaler..

Mange er også ihjelkjørt så motoren går urent etc.. Kan bli dyrt å fikse.

325 går utrolig mye bedre enn 320 så hvis du skal ha en bil som er rask så gå for 325. Koster heller ikke så mye mer.

Ikke så mye store forskjeller på 320/325. Tror 325 har komputer som standard og noe større bremser enn 320'n..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Hvor mye arbeid er det å bygge om en E30 320 til 325?

Hva må byttes?

Jeg har en E30 som jeg tenker på å selge. Akkurat nå skal jeg lakkere opp fangere og sette på en leppe ++..

Jeg har byttet diverse ting på min bil, så nå har den komplett 325 drivlinje, annet enn motor da..

Bakstilling med klokke og bærearmer med skivebremser. Byttet til ventilerte og slissede 325 bremser forran. Kun 325 motor som må smekkes i, evt girkasse, men du kan bruke 320 kassa også. Men, 320 motoren er overhalt for under 2 år siden, så den er i veldig god stand. Og går ikke så veldig værst, men 325 går selvsagt mye bedre!

Ellers er bilen min i god stand. Skinn, GTS, 9x16, ++

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Jeg har en E30 som jeg tenker på å selge. Akkurat nå skal jeg lakkere opp fangere og sette på en leppe ++..

Jeg har byttet diverse ting på min bil, så nå har den komplett 325 drivlinje, annet enn motor da..

Bakstilling med klokke og bærearmer med skivebremser. Byttet til ventilerte og slissede 325 bremser forran. Kun 325 motor som må smekkes i, evt girkasse, men du kan bruke 320 kassa også. Men, 320 motoren er overhalt for under 2 år siden, så den er i veldig god stand. Og går ikke så veldig værst, men 325 går selvsagt mye bedre!

Ellers er bilen min i god stand. Skinn, GTS, 9x16, ++

Bilder? Pris?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325'n er billigere i gjennomsnitt å kjøre med da enn 320'n.. Så vidt jeg har forstått... Føler den 20liter sekseren blir litt for slapp kanskje, men skulle gjerne hatt den bare for lyden da....

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? Pris?

Send meg en mail på jontepop@online.no med spørsmål, så skal jeg svare. Kan ta bilder for deg, om det er noe spesielle du ønsker. Ellers ligger det noen her!

Pris, hmm - 40000kr - 50000kr med anlegg (tv, dvd, 6,5", 6x9", forsterker og 12" sub, bygget med plexi og neon osv osv..)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet eg og , var ikke det eg spurte om.

Heh... Trett i dag jeg, syns det stod "hva ER en ix..."

Den fremstår jo som meget pen den bilen der da, og en bil som ikke så mange andre har.. Jeg ville tatt en tur og sett på den..

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bør eg se etter?

Svakheter?

Bør eg velge 320 eller 325?

Hva er forskjellen bortsett fra motoren?(Tenker på understell/ drivverk, bremser og girkasse)

Hva eg ok pris for en slik bil?

Er på jakt etter en godt holdt bil, som går bra.

Er ikke noe minus om bilen er senket, og gjerne med 17" felger.

Må vær minimalt med rust på den.

Er du interessert i å kjøpe min 323i kan du ta kontakt på Solli5@tiscali.no (det er bilen som er i avataren min)

Pris 29 000kr /bud

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider