Gå til innhold

Er det her en bra bil?

Ranger emnet


PolarisBigboss

Anbefalte innlegg

Mitt første spørsmål er, trenger du en "S"UV?

 

"Er de gamle suzukiene bra?" De holder nok grei driftskvalitet, om det er det du mener. De ser ikke bra ut, føles ikke bra ut, og er ikke videre imponerende å kjøre.

 

"Bruker den mye drivstoff?" På alle måter ja. Den nye bruker enormt mye drivstoff, og vil derfor tro at den gamle ikke akkurat brukte mindre. Dette sammenlignet med egen bil, og andre biler jeg kjenner over gjennomsnittet godt til.

 

"Er automat girkassa bra?" Kjenner ikke direkte til den som står i den gamle, men den nye er en klassisk japsegirkasse som girer sømfast (om det er det motsatte av sømløst). Det føles som om man bare smeller den i neste gir, uten noe form for frigjøring i mellom. Så nei, det er ikke noe bra kasse. Den bryter nok ikke sammen, men den er langt fra komfortabel.

 

Jeg har bare erfaring med den nye Gran Vitaraen med bensinmotor. XL-7'en var en noe bedre bil, men Suzuki er nok på bunnen av det Japan har å tilby.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Er de gamle suzukiene bra?" De holder nok grei driftskvalitet, om det er det du mener. De ser ikke bra ut, føles ikke bra ut, og er ikke videre imponerende å kjøre.

Kommer veldig an på bruksområde. For terrengkjøring er det ikke mange som er bedre
"Bruker den mye drivstoff?" På alle måter ja. Den nye bruker enormt mye drivstoff, og vil derfor tro at den gamle ikke akkurat brukte mindre. Dette sammenlignet med egen bil, og andre biler jeg kjenner over gjennomsnittet godt til.
Jasså, gjør den det? Definer enormt

 

automat girkassa bra?""Er Kjenner ikke direkte til den som står i den gamle, men den nye er en klassisk japsegirkasse som girer sømfast (om det er det motsatte av sømløst). Det føles som om man bare smeller den i neste gir, uten noe form for frigjøring i mellom. Så nei, det er ikke noe bra kasse. Den bryter nok ikke sammen, men den er langt fra komfortabel.
Den kassa girer ikke på noen annen måte enn 90% av andre kasser i tilsvarende biler. At man merker det bedre har mer med at slike biler er bygd på en annen måte.

 

Jeg har bare erfaring med den nye Gran Vitaraen med bensinmotor. XL-7'en var en noe bedre bil, men Suzuki er nok på bunnen av det Japan har å tilby
Er ikke helt sikker på om det er bunnen gitt, mer driftssikre biler skal du slite med å finne. Det Suzuki har problemer med er dieselen fra Fiat i SX4, dieselen fra Renault i nye GV, og dieselen fra PSA i gamle GV/XL7. Resten er skuddsikkert

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp å kjøp, geniale og slitesterke biler dette. Er japsepreg over de, når det gjelder interiør og kvalitetsfølelse, men de er meget slitesterke, bare litt kjedelige.

 

Evt feil kan være lambda (Spesiellt V6). rusten eksos og bremser. Motorene kan også svette litt.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det ikke er bra bil, å klare å uttale seg om at automatkassene på disse bilene er dårlig, da viser det bare at du ikke vet hva du prater om. Grand vitara bensin er er skuddsikker bil på mange måter, for det første, motorene her er imponerende bra. VELDIG lite tull. Men ja, de bnruker nok noe bensin ja, med automatkasse. Jeg har skrudd på suzuki i mange år. ALDRI hatt en bil med feil på automat kasse! MEn om de er noe "behagelig" å kjøre med er jo noe annet. De er jo som alle andre biler som ble lager på 90 tallet. Så lenge bilen har fulgt servicer å vært flink med å bytte olje så er ikke dette noe farlig kjøp.

Noe som kanskje bør sjekkes, og selvfølgelig kan ryke er jo, bærekuler, knekte fjærer, rustne skiver, dårlig håndbrekk (slitte br.band) feks..

 

Lykke til. =)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da vitterlig aldri sagt at bilen ikke er driftsikker. Jeg har vel heller tvert i mot sagt at den er det. Jeg har heller ikke sagt at automatkassen er dårlig kvalitet på. Jeg har bare sagt at den ikke girer pent. Og de som påstår den gjør det har åpenbart ikke kjørt bil med bra behagelig automatkasse. Og hva høyt forbruk angår, så bruker den 20-30% mer enn en Audi A6 4.2 V8 (bensiner), som veier 2tonn og har 300HK. Og giringen er ikke som på "alle andre biler som er laget på 90 tallet". Tyskproduserte biler har holdt en helt annen standard på automatgirkomforten. Og det gjør de fortsatt. Selv sprellnye biler fra japan har slike "meie den i neste gir uten noe frikobling" kasser. Og jeg har kjørt mange biler fra alle japans merker, og ikke kom her og fortell meg at jeg bare har vært uheldig med alle.

 

Så for all del, det er en grei doning om du skal kjøre mye utenfor allfarvei. Har forholdsvis greit firehjulssystem, langt fra best, men med høy bakkeklaring kommer du deg sikkert frem. Den kommer nok heller ikke til å bryte sammen med det første. Så du vil ha bilen lenge om du ønsker. Det er de positive sidene. De negative, som jeg fastholder ved, er at den ikke er videre behagelig å kjøre på normale veier med, den bruker mye bensin og den har ikke noe behagelig automatkasse. Til tross for det høye forbruket er den langt fra sprek.

 

Og Mondeo, når jeg snakker om at Suzuki er bunnen av det Japan har å tilby (selvsagt om bilmerker), så er jo dette sammenlignet med Toyota, Honda, Lexus, Mazda, Subaru og Mitsubishi, som jeg mener alle har mer å fare med. Toyota leverer bedre kvalitet, reste leverer bedre kjøreglede uten å være spesielt mye dårligere på driftssikkerhet, Subaru leverer også bedre firehjulsdrift. Så ja, jeg fastholder på at Suzuki er på bunnen.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har selv hatt en slik bil. dog en 1999 modell med 2 liter automat. Forbruket var høyt på denne. gikk gjerne på 1,2 ved blandet kjøring. da jeg fikk den, var den skjelden under 1,4. front bremsene har en tendens til å henge på denne modellen, så jeg måtte bytte calipter på min, og fikk dermed forbruket ned noe. det er en liten og (stump) bil. så jeg følte ofte den vinglet noe voldsomt på veien/sporing. Har flere bekjente som kjører/kjørte manuell gir, og var mye mer fornøyd både med forbruk og kjørekomfort. vintertid måtte jeg koble inn 4 hjulstrekken unødvendig ofte for å holde bilen rett på veien. stoffsetene har en tendens til å gå i sidestøtta til ryggen, noe som gjør setene ubehaglig å sitte i. måtte også bytte olje på kassa oftere enn oppgitt da denne hakket og laget ulyder/surkling. det har jeg også opplevd på biler jeg har lånt av denne modellen. når det gjelder driftsikkerheten, så er det veldig greie biler med lite problemer. kjørte bilen i 4 år (90.000-160.000) uten noe andre problemer. byttet så til xl7 diesel som jeg er mye mer fornøyd med. ligger bedre på veien, og mye mindre forbruk. Jeg er i allefall ikke i tvil om at jeg hadde funnet meg en xl7 diesel i stede. må nok ut med godt og vel 20 lapper extra. men godt annvendte kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår