Gå til innhold

Cd spiller skrur seg ikke av

Ranger emnet

Vectra gts

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Opel vectra gts (05 mod)

Jeg har nettopp kjøpt meg ny spiller, men jeg finner ikke ut hvor jeg skal koble den rød ledningen fra spillern (den som skal få 12 V når man skur på nøkkelen) Det er En pioneer AVH-2300DVD spiller.

Jeg leste et sted at man kunne koble den sammen med den gule (som alltid har 12 V), men da vil ikke spillern skru seg av =(

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kan skru av og på på spillern da ;) har fortsatt til gode og finne en spiller uten noen form for av knapp;) så er ikke helt grunnen til den bryteren:P

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet... du har CanBus-nettverk i bilen, altså kun KonstantPluss og Minus på "ISO-kontakten"... kjøp spiller fra en sjappe som har litt peil i fremtiden, så får du hjelp der samtidig. ;)

Du trenger noe ala denne for å få tenningsnøkkel-styring av spilleren din. Regner med du har multifunksjonsratt på GTS'en, og da vil også dette fungere igjen. Den har også utgang for Revers-signal (ryggekamera-automatikk på Pio'en).

Opel002MF.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der styres via CanBus-nettet, originalspilleren har CanBus-dekoder og -enkoder innebygget og vil dermed kommunisere med resten av bilen, og vet således når tenningen er på, når lysene er på, når reversen legges inn m.m.

Disse signalene kommer til spilleren via to ledninger som inneholder datasignaler til/fra bilen, såkalt Can High og Can Low. Dekoderen jeg viser over får disse to ledningene fra den store Fakra/MOST-kontakten akkurat slik originalspilleren får dem, og "oversetter" selv datasignalene til "analog" 12volts TenningsPluss, InstrumentBelysningsPluss, Revers-signal osv. som den så sender til ISO-kontakten på bildet over, slik at vanlige bilstereoer får de vanlige signalene den forventer, også TenningsPluss/Ignition slik at den slår seg av/på med tenningsnøkkelen.

Tildels "alle" europeiske biler har hatt CanBus de siste årene, og endel amerikanske og asiatiske kommer også etter med dette, eller egne varianter. Skal man dermed sette inn en ny spiller i biler som Audi, BMW, Mercedes, VW og en haug andre, er et CanBus-interface nødvendig for å få samme betjeningskomfort som med originalspilleren.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider