Gå til innhold

Klimaanlegg-kontroll `98 Vectra B

Ranger emnet

2.0iOpel

Anbefalte innlegg

Har problemer med vifta på klima`n, den går på full guffe ingen problem. Men når jeg skrur ned trinnene på vifta med manuell styring på det elektroniske betjeningspanelet stopper vifta fort. Hvis jeg lar vifta gå for fullt en stund under kjøring går det bedre og jeg kan skru ned på trinnene, men det hender den "detter" ut og slutter blåse.

Jeg har forsøkt å bytte betjeningspanel, uten forskjell. Har også prøvd bytte hele vifta, uten forskjell.

Finner ingen motstand i hht koblingskjema i haynes, kun betjeningspanel frem mot vifte.

Er det noen som har tips/lignende problem eller rett og slett ett godt forslag??

-Alt er til salg...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er den elektroniske klima kontroller enheten som er gåen. Står om den i Haynes boka, ikke altfor vanskelig å bytte og du får den på hoggern til kanskje 500,-, sitter under rattet et sted. Jeg hadde lignende problemer sjøl, vifta gikk litt som den ville, men fant ut at det var børstene inni vifta som var slitne og bytta de. Siden du har bytta vifta så er det vel ikke det hos deg. Har du prøvd dette?:

Har to ting du kan prøve: Hold inne auto og off knappen samtidig i 10-30 sek.. hvis ikke det hjelper så kan du prøve å koble ut og inn batteriet.. det skal stille en del av elektronikken tilbake, bare pass på at du har koden og framgangsmåten for å stille inn radioen igjen hvis du har originalsettet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å resette med auto og off knappen en rekke ganger, men ser ikke ut som det hjelper. hører at vifta og spjeld resettes på full guffe men hjelper ike på de andre trinnene.

Skal prøve ta av batteripol.

Ellers kan jeg prøve finne den enheten, om jeg finner den under ratt..

-Alt er til salg...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 months later...