Gå til innhold

A6 kaldstart problemer og plutselig stopp

Ranger emnet

daffaen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter nå og klør meg litt i skallen. Jeg har en 1994 a6 quattro der jeg siste uken har hatt litt problemer med kaldstart'n på bilen. Den starter men går så sent rundt att ladelyset ligger og blinker så stopper den. Etter 2-3 forsøk kommer den. Da går bilen som en kule. Verken lugging eller nøkking. Stopper jeg og starter den igjen går det som glimrende. Men i går da jeg hadde vært på butikken hoppet jeg i bilen startet som en kule kjørte 150 meter og da var det game over. Bilen stoppet. Merket det ikke før jeg skulle løse den i krysset og så juletre lysene i dashen var tent. Steike irriterende med minst 7 biler bak meg i køen :-p etter det fikk jeg den ut av veien og skulle starte den igjen men ikke livs tegn. Jeg hører drivstoff rele't klikker når jeg sitter tenningen på men det er det.

Noen forslag? Jeg har tenkt litt på bensin pumpe eller tenningsmodul. Men begynner og gruble når jeg tenker på at det ikke var noe problem når den var varm.

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yess da. da var diagnose tatt. forsøkte flere ganger. diagnose programmet finner bil og motor osv men når søket er ferdig er det ikke registrert noen feil koder. så da er jeg like langt.

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du begynnei en ende, finne ut hva som mangler, bensin eller gnist.

Jepp. Får begynne på mandag når jeg går på 3 uker fri :-) må få bilen ut i verkstedet også :-)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta av pluggen til temp-giver til ECU (G62), sjekk gjerne verdien på denne. Står bak på venstre side av motoren. Prøv å starte uten pluggen i.

Verdien på denne skal være ca 4000 ohm ved 10 grader og 250-300 ohm ved 90 grader. 2.6 eller 2.8 du har?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst. Byttet bensin pumpe og maskinen startet med det samme. Hele jobben tok en knapp time :-)

Årsaken til start problemene viser seg og være dårlig virkningsgrad på Pumpen og en type tilbakeslagsventil i Pumpen. Årsaken til motorstopp var enkelt og greit Pumpen som havarerte. Når jeg tenker meg om var syntomene mye det samme som da den røk på den gamle audien jeg hadde. Når jeg tenker etter kunne jeg normalt ikke høre Pumpen men siste tiden før den røk kunne jeg høre den. Samme denne gangen.

Endret av daffaen

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider