Jatofo Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Har noen andre vært borti dette problemet? Automatchoken på min -98 mod Baleno virker når jeg starter bilen, men den går ikke ned/slår seg av når motoren er blitt varm. Det vil si så lenge bilen er i fart. Med en gang jeg stopper helt går den ned som den skal. Men hvis trafikken går uten stopp kan jeg kjøre hvor langt som helst uten at choken slår seg av. Jeg forstår ikke at det skal ha noe å si for choken om hjulene ruller eller står stille. Har prøvd å kjøre lange nedoverbakker med clutchen inne, men det hjelper ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Er vel ikke choke på denne for den har ikke forgasser. Vet ikke om den har egen kaldstartdyse men det er jo også litt gammeldags. Defekt tomgangsregulator? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ompunsvik Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Hei. Har du funnet en løsning på problemet? Jeg har en 96 mod som også "henger seg opp". Når motoren blir varm, går turtallet opp og ned helt til jeg stopper helt opp som deg. Jeg har også funnet ut at jo kaldere det er, jo mer svinger turtallet (og frustrasjonen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg