heisannn Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hei, har en Opel Vectra 1,6 16v 1997 som jeg nettopp har demontert topplokket på. Nå står jeg ovenfor et problem.. Jeg vet nemlig ikke hvilket moment topplokksboltene skal strammes på :O Dersom noen kunne hjulpet meg med å finne et svar på dette ville jeg blitt MEGET fornøyd! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders89 Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 god aften! er ikke noe eksakt moment på dissa toppa, så ta det med en harelabb og litt til;) Siter Bare surskap og oppgulp, ingen som helst fornuftige bidrag. 3 WP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamqa Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hmm, er ikke helt sikker, men tror i rundt 35nm, men kan sjekke på autodata da jeg har det i garasjen, men det har egentlig ikke så mye å si når det gjelder topplokk så vidt jeg vet, dra så hardt att det sitter godt nokk ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2011 Hvis jeg ikke husker helt feil er det 45NM så 3x90 grader. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 25 Nm så 3x90 grader så 1x45 grader på X16XEL og Z16XE med nye bolter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 god aften! er ikke noe eksakt moment på dissa toppa, så ta det med en harelabb og litt til;) Slike svar hjelper sikkert trådstarter veldig mye. Not. Om du ikke har peiling så kan det være like greit å ikke skrive noe ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heisannn Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Fant ut at den skulle strammes 25nm først så 90 Grader x3 og deretter 45 grader :-) sviver som ei klokke nå :) Meen grunnen til at jeg tok av toppen var fordi det var en brent eksosventil. Men jeg har lest at det er en grunn til at den ble brent... Hva kan grunnen til dette være? Den sviver og går nå men vil ikke ha flere brente eksosventiler :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aljosa Skrevet Oktober 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2012 hei det er 25nm 3x90 og 1x 45 grader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg