Quattr0 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Hei! Jeg eier en A4 1.8 Quattro sedan 95' mod. Har hatt problemer med sentrallåsen siden jeg kjøpte bilen for snart et år siden, tidligere har den funket litt og litt i blant, men nå er det flere måneder siden den har funket, så når jeg låser opp fører/passasjerdøren med nøkkel så er det kunn den døren som åpnes og de andre 3 dørene må da åpnes fra innsiden, og deretter låses en og en fra innsiden. Bagasjeluken har ikke gått opp på flere måneder og siden det har blitt byttet tenning eller lås en eller annen gang uten å bytte på bagasjeluken så går det ikke an å åpne bagasjeluken med nøkkel heller. Jeg har trekt ut den nødpinnen på bensinlokket (før sentrallåsen klikket helt). Og nå har jeg vært på verksted og de fant ikke noen synlig feil som ledningsbrudd osv så de var 99% sikker på at det er sentrallåspumpen som er gåen. Så planen var å kjøpe en på huggeri og montere den selv. Men jeg har null peiling på hvor den ligger og hva jeg trenger for å bytte den, er det noen som vet hvordan dette gjøres? Eventuelt om du har andre råd til problemet mitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Et søk vil gi deg mange treff på tråder om samme tema --> http://www.bilforumet.no/search.php?searchid=202391 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattr0 Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Fikk ikke åpnet linken, men jeg har søkt og lest mange andre "sentrallåstråder" om A4. Og det virker veldig sikkert at det er pumpa som er gåen. Så da spør jeg hvor finner jeg den? Om jeg ikke tar helt feil så ligger den ved nødpinnen til bensinlokket eller på andre siden av bagasjerommet? men da får jeg det problemet med at bagasjeluka ikke går opp så jeg ikke har noen mulighet til å gjøre noe inni der.. HJELP Et søk vil gi deg mange treff på tråder om samme tema --> http://www.bilforumet.no/search.php?searchid=202391 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 På avant er den bak dekselet på høyre siden, mener den ligger i dørken på på bagasjerommet på sedan (under teppet). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattr0 Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 På avant er den bak dekselet på høyre siden, mener den ligger i dørken på på bagasjerommet på sedan (under teppet). Men vet du om jeg kan få åpner bagasjeluken på noe vis da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjela Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 jeg løste det ved og ta ut baksetet , kople fra en luftslange der og sugde eller blåste i slangen som går bak ,og da åpnet kofferten seg, tok ut pumpa , tørket den og den viket da i noen månder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Får håpe han kan legge ned baksetene i sin sedan, jeg kan ikke gjøre det i min.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjela Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Får håpe han kan legge ned baksetene i sin sedan, jeg kan ikke gjøre det i min.. baksetene kan taes ut ..skrues ut...ikke legges ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 baksetene kan taes ut ..skrues ut...ikke legges ned. og da er det jo en "torpedovegg" bak bakseteryggen og du kommer dermed ikke inn i bagasjen, med mindre du skjærer hull... Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg