Zettie Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Sitter nå og sketcher på nytt annlegg og turen har kommet til frontsettet.. Ikke helt sikker på nøyaktig hva jeg skal ha, men størrelsen blir vel ganske sikkert 6,5" siden jeg er så heldig at jeg har plass til dette. Jeg har ikke noe merke-fetish av noe slag og alt fra JBL til Focal og Infinity går bra, mds styrer jeg klar av og samme med lignende "jall". Så kommer spørsmålet.. Hvilket sett er per dags dato det beste i klassen 3000-6000,-? Det finnes en haug med elementer på kanten til 3000 og en haug fra 4500 til 6000, så jeg velger å ta med alle i en smell.. Kan også nevne at jeg _HATER_ lyden jeg per i dag har fra Rockford-settet mitt (FNQ-3614) og er på INGEN måte fornøyd med dette. Jeg byttet fra ett Alpine SPR-176A sett og over til ovennevte og jeg har vel kort og godt aldri angret så mye på en "oppgradering" noen gang. Alpine-settet spillte !"#¤!" av RF-settet, begge koblet opp mot samme Alpine forsterker. Noen som har lyst til å bidra med noen forslag til "konge" frontsett? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Jeg sverger til Focal. Har hadd flere forskjellige sett og må innrømme at de litt dyrere settene er sinsykt bra (i alle fall er det min mening). Men det lønner seg alltid å få høre på de forskjellige settene før investeringen finner sted. Få bilstereoforhandleren din til å spille den typen musikk som du hører mest på; på flere forskjellige sett og finn din personlige favoritt. Lykke til! Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Problemet med dette med å "høre på" settet hos forhandleren ligger jo litt i at uansett hvor mye man vrir og vender på det vil lyden aldri være korrekt, man kan fort velge å ditche det beste settet bare fordi ett, egentlig dårligere, sett hørtes bedre ut i hans 150kvadrat store lokale :/ Dessverre er det jo også slik at hos forhandlere er settene stort sett aldri foret opp med noe effekt, jeg har sett forhandlere med Infinity-sett til 4000,- koblet til en Pioneer cd-spiller til 1000,-, uten forsterker, og i mine øyne er dette voldtekt av ett frontsett. Spør man da om dem i det minste kan fòre det med 100w rms forsterker får man ofte til beskjed at "nei, er for mye å gjøre og det tar for lang tid, kanskje en annen dag"... Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Boston Acoustics 6.5 PRO, Focal Utopia 165W, Lotus Reference eller Performance, MB Quart Q serie McIntosh... Masse å se på her... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Lotus Reference-settet virker jo meget fint da :) Focal-settet virket "litt" mindre påkostet for å si det mildt.. En annen ting er vel 50H/22kHz i motsetning til Lotus-settet som dekker 40Hz/25kHz, vet ikke hvordan det merkes eller om det er merkbart forskjellen fra 22 til 25kHz, men de 10Hz'ene i andre enden av skalaen er vel absolutt merkbare? BA-settet har jeg ikke hørt noe om, hvordan spiller det "in real life" for å si det greit? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Hvordan er forresten Q-Comp Gold? Mange sier dem "fungerer kun paret sammen med DLS", andre sier slikt som at "disse kan ta imot 3-400w RMS og fremdeles ber dem etter mer".. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Gode composett i din prisklasse kan være f.eks: (Tilfeldig rekkefølge) Focal K2 Power Eton Discovery Resonant Engineering XXX Amega Q-Comp gold Impact Ref 6530 CDT Eurosport Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by Zettie Lotus Reference-settet virker jo meget fint da :) Focal-settet virket "litt" mindre påkostet for å si det mildt.. En annen ting er vel 50H/22kHz i motsetning til Lotus-settet som dekker 40Hz/25kHz, vet ikke hvordan det merkes eller om det er merkbart forskjellen fra 22 til 25kHz, men de 10Hz'ene i andre enden av skalaen er vel absolutt merkbare? BA-settet har jeg ikke hørt noe om, hvordan spiller det "in real life" for å si det greit? de øvre frekvensene merker du ikke.. ikke sjans til å høre de.... Men de nedre vil nok være gode å ha ja.... hvis du ikke skla ha en sub til å dekke det området? noe den sikkert vil klare bedere enn frontsettet..... Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Har 4.5 og 6.5 settet og det som er kjennetegnet er en nådeløs diskant om forsterkeren ikke er av bra kvalitet. Enkelte syns denne er for hard og at Focals silkediskanter er bedre mot ørene, men alt avhnger av smak og hva den enkelte oppfatter som bra lyd. Selv liker jeg at det smeller litt. Klart, høyt og tydelig, men ikke at det skjærer. Du kan dessuten stille ned -2 eller -4 db på delefilteret... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjusen Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Hei. Jeg kan varmt anbefale DLS Up-36 (6,5" + 2,5" og diskant) Prisen ligger på rundt 5500,- Spiller utrolig bra synes værtfall jeg. Du har jo også Ur. 6.3:) Marius Siter Mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Er fortsatt tro til Pioneer PRS :D :D Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpinelexus Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 hvorfor ikke gå tilbake til alpine?? nye type x serien dems spiller jo sinnsykt pent da, fåes jo i 2 veis og 3 veis Siter Lexus is 200 X 00 Ford (Lumma) Focus http://www.cardomain.com/memberpage/448515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by Hillmeister Er fortsatt tro til Pioneer PRS :D :D Jeg satt og tenkte på det også men mener at det faller ut av prisrangen på 3-6000,- ?? Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Vel, pris-rangen er litt fleksibel, dvs jeg kjøper det jeg finner som beste, det er ikke smertegrensen min på 6000,- men jeg hadde håpet ikke trenge legge mer i det, iom at jeg kommer til å legge omtrent like mye i en påkostet forsterker, kabler osv :) _ALLE_ forslag mottas med stor takk ;) Ett nøkkelord oppi dette er ODR, så penger er ikke det store temaet i øyeblikket, men: Det vil jo alltids være slik at jo høyere opp man kommer, jo lengre faller man når ting ikke passer sammen Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 komplett koster vell pioneer prs frontsett 7000 kr om jeg ikke husker helt feil, vet det er litt høyere enn 6000 kr, men det kan anbefales på det sterkeste...passer glimmers til ODR :D Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg