Tomseth Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Hei. Jeg har en 1992 1,4 CL I over 70 km/t kommer det en merkelig knatrelyd fra girkassa eller et sted i nærheten, høres ut som girkassa. Det høres ut som girkassa er full av metallspon som virvler rundt inni der. Har jeg rett i at det kan være det eller er det noe annet? Noen som har noen ide om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Er lyden lik om clutchen er inne eller ute eller om bilen triller i fri i samme fart? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomseth Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Ja, samme lyd uansett i over 70 km/t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Tapp av giroljen og se om den er full i spon. Husk å ha ny olje stående for påfyll. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomseth Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 (endret) Skal prøve det. Takker for svar. Vet du forresten om den halvsyntetiske girolja til Biltema er brukbar? Endret Oktober 24, 2011 av Tomseth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 (endret) Hadde akkurat det samme som deg, og da var det noen lager som var dårlige, som videre medførte knekte tenner. Kom "sølvmaling" og store metallbiter ut av kassa når jeg tappa av olja :P Hvis det er 020/CHD kasse på 1,4, så har jeg en til deg, som kun har gått 120k. Endret Oktober 24, 2011 av Grev1 Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Du skal ha helsyntetisk girolje, 75W/90 GL-4 (VW 501 50). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomseth Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Skal se om det hjelper med oljeskift først Grev1. Skal bare ha bilen et år til så prøver å bruke minst mulig penger på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomseth Skrevet November 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Har vært på verksted og byttet girolje, de tok ut 2 desiliter olje med litt metallspon og fylte på 3 liter ny olje. Hører metallsponet sirkulerer rundt inni der enda, men er i hvertfall olje der nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Om det kun var 2 dl olje på girkassen din så er det ikke rart den lager lyd / er utslitt ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 jeg har girkasse du kan få hvis du henter den :) Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg