92anders Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Hei! Har lyst til å kjøpe den Hovedlysbryteren til Golf 3 med tåkelysfunksjon bak og foran. Men jeg lurer da på om det bare er å plugge i ledningene fra ledningsnettet rett i denne? Og i tillegg så har jeg strekt opp nye kabler til "org" tåkelys nederst i fanger, som jeg da lurte på om jeg kunne plugge disse også rett i, også vil det alt funke? Håper noen kan gi meg et ordentlig svar på dette! Siter - VW Golf 3 93' CL - VW Golf 3 92' GL "Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Jeg tror det skal fungere rett på, men lurer på om det finnes 2-3 forskjellige varianter som ikke passer overens. Så sørg for at pluggen er lik på original og ny bryter. Og styrestrøm til tåkelysa finner du da i en rund kontakt foran i motorrommet et sted, husker ikke hvor. Skal være flere tråder om emnet her inne hvis du søker litt. Edit: her var den http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-3/62527-d-i-y-do-it-yourself-trad-3.html#post1428093 Første del omhandler ombygging av original bryter, men se bort i fra det hvis du bytter hele bryteren. Det står også hvor du finner styrestrøm til tåkelysene foran i motorrom. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92anders Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Takk for svar! Er fortsatt veldig usikker. Hvis jeg kjøper den og ikke får til noenting.. Føler løsningen jeg har nå er veldig jalla.. Men på den pluggen som hører til bryteren jeg har nå, så er det bare to tagger, om du forstår. Usikker om det passer baki her. Og det sitter bare to ledninger på ledningsnettet som fulgte med.. Mener det er jording og pluss. Men til den tåkelysbryteren med dobbel funksjon trengs det kanskje pluss og minus og jording? Eller er det lagt opp ledninger til tåkelys fra fabrikk? Siter - VW Golf 3 93' CL - VW Golf 3 92' GL "Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92anders Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Dette her må jeg ha inn med teskje. Er helt grønn på dette området.. Siter - VW Golf 3 93' CL - VW Golf 3 92' GL "Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Du må da kjøpe ny bryter med bakstykke like den du har i dag. Hvilken type som passer vet jeg ikke, google er din venn her, evt søk i dette forumet. Kabling står det mer om i DIY-tråden som JChE linket til. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg