Gå til innhold

radiatoren bak?

Ranger emnet

ottar

Anbefalte innlegg

Hei.

Har seriøse kjøleproblemer etter at det kom ein ekstra kjøler i fronten.

Større radiator er vanskeleg der framme.

Lurer da på om det er masse stress å plassere den bak?(Ein større)

Nokon som har vore borti lignande?

Må vel ha ei skikkelig el.pumpe, plassere radiatoren, lage luftkanal opp gjennom golvet og ut att mellom baklyktene og legge vatnrør fram til motoren.

Andre ting eg må tenke på?

Bilder av slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

rs2: flytte IC eller radiator du meiner?

Uansett er det ikkje plass, IC er dobbelt så stor som radiator.

Pokker var din så stor da. Tenkte på å flytte IC opp ja. Hva med å gjøre som Jonus hvit Audi 80 med S4 motor. Han har IC'n i fangern. Ser for meg en faans jobb med å flytte radiatoren bak over.

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. På MR2`n er jo radiatoren framme og motoren bak. Det er ingen extra pumpe, kun reimdrevet standard opplegg. Det går ca 13 liter kjølevæske i systemet.

Hvis du skal ha rør/slanger bakover bør du prøve å få disse på en rettest mulig linje, slik at det ikke blir liggende luft noe sted.

Hva med en mindre CO2 IC i og vanninnsprut? Kan det kompensere for den store ICen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Etter nøye gransking av kjølesystemet i golf1 har eg funne ut at det er mekanikaren som sette ihop sjiten sin feil alt.

Når eg får det ihop slik at ikkje alt vatnet går gjennom motoren og så trykt gjennom vesle holet i turboen vil det ikkje vere noko problem.....

*banke mekanikaren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider