Gå til innhold

Spørsmål ang bakaksel til 200sx s13

Durbie99

Anbefalte innlegg

Hei! I det siste nå har det vært noe rart med bakakselen min, f.eks hvis jeg gir på litt så går ikke bilen framover. Virker som bakakselen og akselen blir dratt fra hverandre. Som om det ikke sitter ordentlig. Hvis jeg kjører vanlig og ikke gasser på eller noe meker jeg ikke noe til det. Er kun hvis jeg gasser på, trenger ikke gasse på mye heller. Men kan ikke si jeg hører noe ulyder fra den. Men vet fra før av at den ikke er shimsa ordentlig, er det dette som gjør det? Er også hvis jeg svinger eller har folk baki så dunker det veldig. Er bakakselen gåen eller bare ikke riktig stilt?

Ps, har ikke kjørt noe med bilen siden den ble sånnl.

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Hei! I det siste nå har det vært noe rart med bakakselen min, f.eks hvis jeg gir på litt så går ikke bilen framover. Virker som bakakselen og akselen blir dratt fra hverandre. Som om det ikke sitter ordentlig. Hvis jeg kjører vanlig og ikke gasser på eller noe meker jeg ikke noe til det. Er kun hvis jeg gasser på, trenger ikke gasse på mye heller. Men kan ikke si jeg hører noe ulyder fra den. Men vet fra før av at den ikke er shimsa ordentlig, er det dette som gjør det? Er også hvis jeg svinger eller har folk baki så dunker det veldig. Er bakakselen gåen eller bare ikke riktig stilt?

Ps, har ikke kjørt noe med bilen siden den ble sånnl.

Hvis bilen dunker/slår i bakakselen når du gasser på så er det tegn på slitte subframe foringer (Foringer mellom karosseri og bakaksel). Hadde samme feil på min men har byttet dem nå. Kjøpte mine forsterka på driftworks.com

http://www.240sxforums.com/forums/resource-center/74580-ultimate-subframe-bushing-s13-s14-install-thread-30-pictures-anti-56k.html

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider