olav1111 Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Hei,jeg har et Fusion lonah lomu fjl-65c front sett da jeg monterte det klarte jeg selvfølgelig å lage hull i membran og trenger derfor en ny. noen som kan hjelpe eller veit hvor jeg kan få fiksa det igjen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Pics, or it didn't happen... ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Det er ingenting å vise bilder av,har sitte i skamme kroken siden det skjedde. Men skal ut og fikse et bilde,så dere har noe å le av =( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petteraldo Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 bort kastet penger og recone sånt billig sett, finnes helt sikkert ikke reconings kit til det heller. bruk litt sikaflex eller lignende til og fikse hvis det er mulig, selv pleier ejg bruke noe som heter polymer til og fikse på elementer, veldig elastisk og godt hold, selv i tynne lag Siter [x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD [x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000 [x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban [ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style [x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Om du mener et 6,5" kompsett til dengang rundt 5 lapper var et "sånt billig sett", er jeg litt spent på hvilke kompsett du anser som uoppnåelige prismessig sett. :tannløs: Jeg er vel i første omgang mest nysgjerrig på om det virkelig er selve membranen TS har fått hull på, eller bare opphenget til membranen... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 vel det det er ikke et "sånn billig sett" jeg gidder å klasse fult av sikaflex. det er opphenget til membranen som er hull på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 har satt inn en plast bit der skaden er,er ca som en sigarett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Regner med at restene av gummien fortsatt er der, slik at du får dekket det meste av hullet?? I så tilfelle så kan du bruke gummilim til å fikse det med. Det kan være best å påføre/glatte ut med en liten pensel. Legg på et tynt lag på undersiden, og et tynt lag på oversiden ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 ja resten av gummien er der den. okey,funker det bra eller er det noe midlertidig drit som en hele tida må legge på mere av,eller aldrig bli som det var??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 (endret) Gummilim brukes gjerne til skosåler, og løsner ikke av seg selv sånn for moro skyld. Så lenge du gjør som Cossie foreslår, vil du ikke merke forskjell lydmessig. Membranopphenget brukes for å sentrere membranens svingspole i magneten, samt holde lufttrykket foran membranen adskilt fra trykket på baksiden, så den mikromillibagatellmessige vektøkningen opphenget får av to strøk med lim på en halv cm's lengde, vil selve membranet merke tilnærmet null av når det pumper frem og tilbake. Den største bøygen her høres ut som kan bli din egen visshet om at høyttaleren har vært ødelagt. Greit, da sier vi dét, høyttaleren er kass og kastbar og dermed avskrevet til null i verdi. Men allikavel kan du greie å fixe feilen, og ha glede av den i flere år ennå, som det virker som du har hatt allerede. Du slipper å kjøpe et helt nytt/brukt sett bare for én høyttalers skyld, eller begynne å leite etter et nytt sett av annet merke/modell for å finne noe som minner om FJL'ene lydmessig. Dér er motivasjonen din, og dér er sjelefreden din når du har fixet høyttaleren. Endret Oktober 27, 2011 av TransMedia Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 okey,men da er jeg overbevist om at dette kan funke bra,har liksom ikke hatt helt troa på lim. men som du sier er den jo "ødelagt" og da er det bare å gjøre det beste ut av det,så da puster jeg letta ut å bygger videre. takk for gode råd transMedia og cossiemk1 =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petteraldo Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 (endret) når jeg googla det fikk jeg det opp til 240$ jeg, men da var det sikkert feil det, så da beklager jeg, men anså ikke et sett til 240$ som verdt og recone ;) http://www.kandtsales.com/shop/product_page.php?parent_top=Electronics&parent_mid=Mobile&parent_low=Speakers&prod_id=575 Endret Oktober 27, 2011 av petteraldo Siter [x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD [x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000 [x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban [ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style [x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg