Gå til innhold

Til hvor mange hester klarer en monopoint forgasser å levere bensin?

Ranger emnet


Ner_Q

Anbefalte innlegg

Det var godt å høre at jeg slipper å bytte gasser :)

Alt av pakninger, lager og stempelringer er byttet i blokka.

Toppen er dratt ned 1mm, har portet innsug og eksos, satt på trimkam(usikker på spesifikasjon siden det er en helt ny profil) pluss at jeg skal montere 4-2-1 grenrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er den store flaskehalsen på Mono Jet / Mono Motronic er eksosen. Eksosmanifold og downpipe klarer ikke stort mer enn den effekten motoren har originalt. En 2.0 Mono Motronic har 90 hk, meget bra bunndrag og totalt dødt over 3500 omdr, alt fordi eksosen ikke klarer mer. En Audi 80 1.8 Mono Jet med 268 graders trimkam, chip og forgassereksos (dobbel domnpipe) kjører ifra en lik bil med 2.0E (115 hk).

 

Dersom toppen er portet av en som vet hva han driver med og kammen er bra, så vil utvilsomt Mono Jet'en blir din nye store flaskehals. En chip er det minste du burde sette inn. Klarer du finne dataene på kammen?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 graders durasjon? Den kan du i såfall legge på hylla, totalt ubrukelig på din motor. Motoren vil såvidt gå på tomgang, bunndraget blir mindre bra og når det endelig skal begynne å skje noe så orker ikke Monojet'en mer ;)

Nei, ingen effektmodul. Chip'en jeg tenker på erstatter den originale som sitter i ECU. Åpne ECU, plukk ut gammel og sett in ny.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt interessert i data på kammen, løft, durasjon og lobeseparasjon. Gjerne også durasjon ved 1mm løft om du har.

Kan i alle fall love deg at en kam med 300 graders durasjon ikke vil fungere bra i ditt oppsett, heller svært dårlig. Hadde du hatt to doble Weber 45 DCOE eller datasprut og separate spjeldhus så hadde det fungert, men du hadde måttet en del opp i turtall før motoren 'våknet'.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 276' kam på en bekjent sin audi, den begynte å dra ordentlig på litt over 5000rpm og når den dro best var rett før sperra:)

Altså helt ubrukelig med 276' også, hvis man ikke får fjerna sperra..

 

Vi tenkte faktisk å fjerne sperra, venter på lashcaps og gasser.

Skal prøve hvordan kammen blir da, hvis den må oppi 5-6000 rpm før effekten kommer så bytter jeg den nok ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte faktisk å fjerne sperra, venter på lashcaps og gasser.

Skal prøve hvordan kammen blir da, hvis den må oppi 5-6000 rpm før effekten kommer så bytter jeg den nok ut :)

Med den 276' kammen på litt isete vei så gasset han på i 2'gir, begynte å slippe på litt over 5000rpm altså tilnærmet null effekt under det :D

Dette var med 17"felger og bra dekk.. En annen bekjent sin celica med piggfri vinterdekk slapp med framhjula bare han tråkka inn gassen på samma sted og 2'gir.

 

Vet ikke om det går an å fjerne sperra jeg, noen som vet om dette?

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår