Gå til innhold

Bil med god plass til bakovervendt barnesete

Ranger emnet

Torfinn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt (og har vært den siste tiden..) etter en ny bil for familien og sliter kraftig med å finne alternativer som har god plass til bakovervendt barnesete.

Med god plass mener jeg behagelig plass for en passasjer på ca190 til å sitte i passasjersete foran barnestolen.

Ønsker en sportslig og sprek bil med med Automat, 4WD og god plass.

Frem til nå har jeg sett på og prøvd A5, A6, Bmw 530, X5, 400h, Superb samt Saab 9-5

Alle bilene er helt fantastisk og kjøre men har begrenset passasjerplass når man setter inne et bakovervendt barnesete.. Superb'en er definitivt den med best plass men kommer "kun" med 2 liter TDI, 140hk som automatgir (joda, man kan importere den som 3,6 V6 bensin fra Tyskland men sånne avgifter hører ikke hjemme på en Skoda).

Budsjettet er på ca 500 tusen, ergo større biler som GL og Q7 er mindre aktuelt.

Er det noen som har gode erfaringer med bakovervendt sete eller er dette en "kamel" man bare må svelge..!?

PS, jeg har lest og lett på utallige forum men uten å komme til noen konklusjon.

Det er mange som argumenterer;

Jamen, det er kona mi som sitter som passasjer og hun er liten, blablabla.

Uansett kan det være man vil bytte sjåfør på lengre turer eller være flere større mannfolk i bilen samtidig, og da ønsker man å kunne sitter behaglig uten å fjerne eller flytte på sete.

Setter meget stor pris på tips som kan geleide meg i rett retning.

Takker og bukker

Torfinn

Endret av JChE
fiksa æ,ø,å

---||---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

"Bumper" denne.

Har sett på litt på Outlander'en men er ikke overbevist.. sorry Viking.

Trenger flere tips og gjerne erfaringer som kan gi en pekepin.

Ha ellers sett på eldre G-Wagen eventuelt eldre Cayenne og tar gjerne mot erfaringsdata hvis noen har benyttet en av disse som familiebil :)

Håper på flere synspunkter for å kunne gjøre valget enklere.

Takker og bukker,

Torfinn

---||---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei,

Jg tror det du søker er litt uoppnåelig. Sportslig, mega god plass osv osv. Finnes et hav av biler som gir deg den plassen du vil ha, men da kanskje ikke sportsligheten.

Selv er jeg 1,9 høy og har en superb, etter min mening den beste bilen. Riktignok ikke automat, men mener 170hk veier opp for dette. Herlig skyv og en fremkommelighet på linje med andre 4x4. Den er i tillegg akkurat så sportslig som jeg trenger den til å være når jeg kjører alene. Med frue og barn er fokuset sikkerhet og sikkerhet.

Å kjøpe en tøff stasjonvogn er jo greit, men her snakker vi om barnevogn inn og ut, barnesete som klikkes ut av feste, det blir skraper og riper, handleposer etc etc.....

Selv venter jeg tvillinger og bytter skodaen ut i enten gl, multivan eller viano.

Kjøp deg en superb og finn deg heller en skikkelig sportsbil.

Skoda for life!!!!! Min kjære svoger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så relevant, men jeg kan ikke huske vi hadde så dårlig plass i MB S124 med Akta Graco sete og base, I granadaen er det dog litt trangt i dag.

MB S124 er forresten genial bil med unger, 2 barnevogner går inn ved siden av hverandre baki, barneseter sitter som støpt, og ellers god plass og relativt trygg bil, hvordan nyere MB er har jeg dessverre ingen erfaring med, men det kan vel være verdt en kikk.

Beklager litt utenfor det faktiske spørsmålet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider