Gå til innhold

Lavere fart på RV 4...

Ranger emnet

Astra

Anbefalte innlegg

så det i dagens vg her på skolen jeg oxo..

men må si at grunnen er den desidert dårligste de har kommet med på en stund nå!!

pga luftforurensningen!! HALLO!

blir jo ikke mindre fordi at de senker farten da!! jisses.. dissa stats-bedreviterane vet vist ikke så mye alikevel ser det ut til..hehe :)

er bare oppgitt jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye tro på at det vil hjelpe noe som helst.Fysisk innstitutt ved Universitetet i Bergen gjorde en grundig analyse av luften i Bergen for noen år siden.Konklusjonen var at vedfyring stod for 80% av forurensingen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengden av dette såkalte svevestøvet påstås å minke med mellom 10-20 % ved å sette ned hastigheten med 10 km/t.

Så det er vel det de skal teste ut.

Så hvis dette stemmer, så er det et postivt tiltak. Men hvis de ikke kan bevise påstandene, får de vel bare sette opp fartsgrensene igjen, da.....

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pantera

Mengden av dette såkalte svevestøvet påstås å minke med mellom 10-20 % ved å sette ned hastigheten med 10 km/t.

Så det er vel det de skal teste ut.

Så hvis dette stemmer, så er det et postivt tiltak. Men hvis de ikke kan bevise påstandene, får de vel bare sette opp fartsgrensene igjen, da.....

mvh

Pantera

ja,tror du de kommer til å sette OPP fartsgrensa igjen,hvis de finner ut at det ikke hjelper,da....? neppe :rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt lenger opp her så er dette ett tiltak mot svevestøv.. og det minker faktisk om hastigheta er lavere.. dem testa det ut her for noen år siden. så sånn sett er det et meget bra tiltak.. spørsmålet er om ikke det hadde vært like greit å fått vaska veien der skikkelig.. men det finner man vel ut.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt tullette jeg.. Hvis det reduserer SÅ mye ved å sette ned fartsgrensa med 10-20 km/t... Hvordan er det med andre storbyer som har MYE mer enn 60 Km/t som fartsgrense. bruker norge en bedriten asfalt i forhold? Dårligere gummi.. er det norge som er helt koko i hodet eller driver dem med dette andre steder i verden å? Forsker på Støv...

Fått støv på hjernen de :D

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av det samma utforskes nok andre steder i verden også.. men mange steder er problemet mye større.. men myndighetene gir faen i forurensinga kan man si.hehe jeg er enig i at dem heller bør vaske gatene skikkelig. men jeg ser ikke helt det store problemet med at dem senker fartsgrensa på deler av den veien. på den tida av døgnet hvor det er verst trafikk der går det vel ikke i 80 uansett? hehe.. og ellers så er det vel ingen som noengang har kjørt i fartsgrensad er?? ;P

jeg syns det er verre at dem senker fartsgrensa på E6 f eks..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider