Astra Skrevet Oktober 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Nå starter det.... Redusert fart skal bedre luften i Oslo Statens vegvesen vil fra mandag 1. november sette ned fartsgrensen på rv 4 Trondheimsveien fra 80 km/t til 60 km/t, såkalt miljøfartsgrense. [2004-10-28 11:49] Strekningen er fra Grorud til Sinsenkrysset Dette er et prøveprosjekt for å bedre luftkvaliteten i Oslo, og vil bli evaluert etter at piggdekksesongen er over. Luftforurensning oppstår lokalt, men gjør skade både lokalt, regionalt og globalt. http://www.vegvesen.no/vegvesen-SVVartikkel-SVVartikkelFullVisningSide_callerPage-1046681181270_1098081824906.html Siter Medlem nr 927 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 jaja..er gla jeg har fløttet vestover jeg :) hehe gleder meg til se dette på nyhetene.. "nye laaaange køer fra og til oslo i dag der veien nå har fått redusert farsgrensen med 20 km/h" hehe lol heia norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Faen så jævlig irriterende! Helvetes driiiiit! Arghh! HAAAAT!:mad: Fikk faen meg lyst til å vaske veien med trynene til de forbannede idiotene! Hud og blod mot svevestøv© Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Neeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiii :mad: Bruker den veien hver andre dag, pikksugere...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Jeg vedder på at dette vil skape enda mer køkjøring, og konsekvensene er høyere utslipp og forurensning. HVIS piggdekkforbudet i det hele tatt reduserer forurensningen vil de "glemme" dette i rapporten ( spesielt nå som denne avgiften er kommet for å bli ), og komme med konklusjonen at fartsreduksjonen på RV 4 var en bra løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Mindre svevestøv= fint. Eneste gode argumentet på det. Motargumenter? Tja...kø,2000 biler 30 min lengre i praksis stillestående slipper ut litt det...irritasjon (litt solid Road Rage hvis jeg hadde sett Torild..) og enda vanskeligere å bli kvitt køproblemene på andre veier i Oslo,fordi mange vil prøve å ta en annen vei fordi de vet at det blir kø der... Ikke mye "Miljø-vennlig" over det forslaget der... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 For å se på den lyse siden... Jeg slipper å måtte kjøre forbi folk som ikke greier å holde 80 der lenger :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
////AMG power Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Bruker Rv4 flere ganger om dagen,det er så slitsom å kjøre i 60km/t holdte på å sovne. Siter 2x W210 Mercedes E220 CDI 1x S 210 Mercedes E220 CDI 1x W211 Mercedes E270 CDI 1x E36 BMW 316i 1,8 122hk www.BMWguiden.no www.Mercefreaken.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Kjører den veien hjem hver dag og i dag var det mye mere kø enn det det vanligvis er.. Etter min mening er dette tullete på lik linje som piggdekk avgiften.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg