kenneth71 Skrevet Oktober 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Heisann folkens! Jeg har en Astra 95 mod 1,6i 16ventiler, med problemer med motoren, den jager på tomgang mellom 800-2300 rpm og av og til etter start får vi ikke kjørt står bare å "putrer" på tomgang prøver å gi gass men fusker som bare fy, tar meg en tur ut og gir en skikkelig smell på innsuget og vips bilen går normalt en liten stund. Det jeg har bytta på bilen er (slanger til innsuget,luftmassemåleren,kamføler,bensinfilter og luftfilter ) Er det noen som kan hjelpe meg med å finne feilen????? Og ja jeg har skifta plugger og pluggledninger og!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Hatteland Skrevet Oktober 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Høres ut som et defekt EGR-ventil, som resirkulerer noe av eksosen tilbake til insugningsmanifolden. Få bilen scannet med en OBD scanner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth71 Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Okey, Hvor er det jeg finner denne EGR ventilen hen kanskje jeg kan rense den eller no????? setter stor pris på svara :-)))))) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Hatteland Skrevet Oktober 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Har selv en Opel Astra 2007 mod diesel, der sitter EGR-ventilen i bakkant av motoren mot topedoveggen. Kan dessverre ikke hjelpe deg mer. En OBC scanner vil kunne bekrefte om du har problemer med ventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth71 Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 takker for svar :-))))))))) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth71 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 heisann igjen! Har fått renset EGR ventilen men bilen går som ei hoppetusse ennå har lest av nye feilkoder 38(oksygen sensor voltage high) og 73(massair flow temp voltage low) er det noen her inne som vet årsaken da?????? setter stor pris på svar fra alle kanter :-))))))))) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth71 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Rettelse har ikke renset EGR ventilen det var tommgangsventilen jeg gjorde rent, etter mye leting fant jeg ut at min bil ikke har EGR ventil Er det noen som har kjennskap til dette er en C18XEL motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg