Gå til innhold

Tips til bilkjøp!

Ranger emnet

ihler87

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal kjøpe en bil jeg maks skal hai 2 år. Jobber som rørlegger og har firmabil, så bilen vil ikke bli brukt mye. Bilen kommer til å bli brukt til småkjøring i Oslo og hytteturer på fjellet. Jeg skal ikke bruke mer enn 260000kr. Lurer på om hvilke bil som er lurest å kjøpe med tanken på at jeg sal selge den om 2 år.

Håper på svar!

Hilsen Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var...vanskelig!

Trekk på alle 4, foran eller bak. Mye power og lite utstyr eller mye utstyr og lite power.

Trenger du litt størelse på bilen eller holder det med en roadster?

Skal bilen være så ny som mulig eller vil du heller ha en "gammel" bil som kanskje ligger i lyx segmentet?

((M))

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil vil vel tape seg mest. Kva slags størrelse tenkte du på? Har du familie/venner som er med på turer?

So er det service. Sånn som registerriem skal vel byttes etter ein viss tid/km.

Sjøl om du køyrer lite, er det greit med oljebytte av og til.

Ved ein del småkøyring er eg skeptisk til partikkelfilter, so kanskje bensinbil er best?

Det finnes jo ein del golf på markedet.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31433998

Men det er nok masse å velge imellom når du kan bruke inntil 260t på bil

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lavt verditap du er ute etter, gå for firehjulstrekk og diesel. Og da tysk eller japansk, fransk og koreansk har gjerne et stygt verditap. Toyota rav 4 bør du få greit i den prisklassen...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider