Gå til innhold

Jallafikse hull i eksospotte. Noen tips?

Ranger emnet

HaaJeHaa

Anbefalte innlegg

Har en vinterbil med et irriterende lite hull i bakre eksospotte. Noen tips på hvordan dette kan fikses på en enklest, billigst og mest holdbar måte?

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveising eller nytt er det eneste som holder mer enn 2 dager. Selv har jeg prøvd alle slags jallafiks de første årene med lappen, og det funker aldri. Evt får du bare kjøre med det, det er jo bare en vinterbil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

En enkel og BILLIG jalla løsning er å finne en tynn metallplate og forme rundt eksosen der hullet er, også feste med 2 stk slangeklemmer. Har ikke prøvd dette enda, men jeg har faktisk tro på at det holder en stund! :) men det er litt vanskelig å få til viss f. eks hullet er ved en skarp bøy...

Jeg er JÆVLIG maskin til å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel og BILLIG jalla løsning er å finne en tynn metallplate og forme rundt eksosen der hullet er, også feste med 2 stk slangeklemmer. Har ikke prøvd dette enda, men jeg har faktisk tro på at det holder en stund! :) men det er litt vanskelig å få til viss f. eks hullet er ved en skarp bøy...

I teorien ja. Men det blir nesten aldri hull midt på et rør eller annet kurant sted. Det blir som regel hull i en flens eller sveiseskjøt, og da er det vanskelig med metallplate og slangeklemmer.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel nesten se ett bilde av skaden først, alt fra skru inn e skrue i hullet til en øl-boks og to slangeklemmer kan brukes.

Eksospasta funker ikke aleine over tid, men kan være fint i kominasjon med annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider