Gå til innhold

Ford Fiesta VS ny bil.

Ranger emnet

Munnskyllevann

Anbefalte innlegg

Hallo.

Nå har det seg slik at jeg har lest, lest og lest og lest masse fra dette forumet, og fulgt linkene til "gode bilkjøp" - men disse linkene er selfølgelig udatert.

Jeg er eier av en Ford Fiesta 1994, manuell, 1,3 liter tror jeg, og kjørt rundt 165.000 km. Den er grønn. Jeg er en ung dame som ikke kan noen ting om bil, dessverre. Muligens like grønn som bilen.

Hatt den siden i april-ish, og vært en flott bil.............. Helt til dynamoen røyk, og dette kommer til å koste meg rundt 3500 kr. Betalte 13.000 for bilen for en stund tilbake. Skriver jeg rotete nå? Ikke meningen; men tror dere fatter essensen. Bilen skal inn til EU-godkjenning i mai-ish. Er noe rust, men ellers er jeg veldig glad i denne bilen. Håper igrunn på at den skal leve problemfritt til mai, og gå gjennom EU-kontroll. Men vet ikke om dette er mulig å håpe på? Har folk her erfaring med Ford fiesta?

Nå har det seg at jeg signerer en ny jobb til uka som trainee på et eiendomsmeglerkontor, og bør ha en representabel bil, når jeg dukker opp på visning. Så her sitter jeg midt i et dilemma. Men satser på at bilen holder seg til mai, og når da den tiden kommer, invisterer jeg ca 30.000 i ny bil.

Det jeg har lest på forumet her som kan lønne seg er, Mazda 626, Toyota Carina/Corolla. Har også tenkt litt på Mazda Demio. Sto ikke noe særlig om denne slags bil på forumet? Noen meninger?

For å være ærlig, bryr jeg meg ikke stort om utseende - bare den er driftsikker. Er ikke lett å være student altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit aldri kva du får når du kjøper ein eldre bil, so følg rådet til Mondeo med å ta eu-kontrollen fortast muligt. So har du litt tid på å vurdere om du vil beholde bilen eller bytte den ut.

Er vel ikkje berre biltype som teller med å ha ein representabel bil.

Ein bil som ofte blir vaska, polert av og til og ikkje har rot innvendigt teller nok ein del her.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og gode tips. Nå er bilen i hvert fall reparert, tok ikke mye for jobben, men delen derimot var litt dyr. 2500,- kr! Så betaler vel 3000 kr eller noe. Men er ikke så ille det.

Tror det kan stemme at bilens siste skiltnummer er 5, skal sjekke det når jeg får bilen i morgen. Men da var et knall tips, da kan jeg sjekke den ut i forhold til EU-kontroll i jan. og så har jeg da litt tid på å tenke og eventuelt kjøpe ny bil. Også et godt poeng det med en bil til 13 versus en til 30.000

Jaja, jeg får vel leve med det jeg har. Håper igrunn den går igjennom EUkontroll, så får jeg heller være flinkere til å vaske OG rot invendig. Ligger mye klær, rot og tull rundt omkring i bilen.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider