Gå til innhold

Høytallere i Golf 4

Ranger emnet

Celliz

Anbefalte innlegg

Hey,

tenkte jeg skulle plage dere med et spm, jeg har tenkt og bytte ut frontsettet mitt og samtidig installere et baksett (det er ikke noe baksett orginalt?) har dere noen råd og tips om billige sett? burde jeg kjøpe 2 veis forran og bak og har diskant forran i tillegg? har sub på 100W 10" som dunker bra! trenger bare mer lyd i resten av bilen også :) takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke lite penger på høgtalere, ville eg ha droppa høgtalere i bakdøra og brukt kronene til overs til å handle eit bedre komponentsett framme.

Okei, men skal jeg kjøpe 2 veis i døra og la diskanten være eller skal jeg kjøpe diskant og "subb" til dørene nytt? Hva med mellomtone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har komponentsett framme, so da kjøper du eit komponentsett. Du bytter ut alle høgtalerene når du først er igang.

Er Clarion SRQ 1720S et valg som er bra til den prisen eller anbefaler du og gå høyere? har bare 4x40 forsterker fra spilleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren din gir ikke i nærheten av 4x40w rms, men kanskje halvparten... Du trenger noe med høy følsomhet, for å spille høyest mulig med lite effekt inn. Disse er geniale til ditt bruk: http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/cadence-zrs-6km-high-spl-kit-103db-1w-1m
Er det bare følsomheten som er bra på disse? Rms er jo på 75 w. Hvorfor er ikke spillern 40 w når det står på den? Takk for svar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt har fint lite å si, så ikke heng deg opp i det. Produsentene oppgir MAKS watt, og det skal du aldri bry deg noe om, for her måles det på utallige måter. Det er rms watt som somregel er riktig, og den er ca 4x20w på de fleste nye spillere med mosfet forsterker. Når det gjelder høyttalerene jeg linket til, så kunne de godt vært på 20w rms, så hadde du fått ennå bedre kontroll på dem, men det lages dessverre ikke så mye slike høyttalere da folk flest har hengt seg opp i "jo mere watt det står, jo bedre er det", men slik er det absolutt ikke!

Settet jeg linket til låter helt greit, og du kan spille mye høyere på det enn de aller fleste andre sett i den prisklassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du ikke sitter baki og kjører, og det er heller ikke bakfra du skal ha lyd, også er det kanskje ikke like lett å få inn 8" i dørene bak?. Jeg ville lagt alle kronene i frontsett og en forsterker. Focal er et veldig bra merke, og spiller pent, men det begrenser seg når de bare får 20w inn, og har en følsomhet på 91,4db... Du vil kunne spille nesten 4 ganger så høyt med cadence settet, og med tanke på at du har en sub, så er det vel greit å ha høyttalere som holder følge med suben??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du ikke sitter baki og kjører, og det er heller ikke bakfra du skal ha lyd, også er det kanskje ikke like lett å få inn 8" i dørene bak?. Jeg ville lagt alle kronene i frontsett og en forsterker. Focal er et veldig bra merke, og spiller pent, men det begrenser seg når de bare får 20w inn, og har en følsomhet på 91,4db... Du vil kunne spille nesten 4 ganger så høyt med cadence settet, og med tanke på at du har en sub, så er det vel greit å ha høyttalere som holder følge med suben??

jeg har en 150W forsterker mono tror jeg. er det noe og bruke forran evt? eller bare kline til med cadance forran og noe biltema bak? spille rett fra spillern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikkje stereo når du bruker ein monoforsterker! So den kan du ikkje bruke.

Kvifor skal du absolutt ha høgtalere bak? Du har jo eit meget begrenset budsjett.

Fordi de jeg kjører rundt på kanskje også vill høre litt lydd og ikke bare bli rygg **** av bass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider