ivandrago Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 95-modell Golf III 2,0: Skulle bytte foringer og ville ha ut bærearm HF, men så brakk den sure gamle bolten i fremre foring. "Min" del av bolten er ca 5cm, så det sitter vel en liten tapp på 1,5cm igjen der inne. Får ikke av bærearmen, og kan ikke kjøre til verksted. Kan jeg klare å kutte bolten med bajonettsag? Og så drille ut restene av bolten? Uten å ødelegge broen eller hva den delen bærearmen sitter i kalles? Bilen står nå til spott og spe på gårdsplassen, så all hjelp er kjærkommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Det skjedde med meg også en gang i tida, på begge sider :P Endte med at jeg drilla ut bolten, skjærte ut en liten firkant i traversen på hver side, satt inn 12.9 umbraco bolter med mutter og tut og kjør. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivandrago Skrevet November 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Takk for raskt svar, Grev1! Hvis jeg klarer å kutte bolten og drille ut de rustne restene av den fra den fastsveisede mutteren i traversen: Hva slags bolt med mutter snakker du om, er det noen på denne siden? http://www.unbrako.in/unbrako_standard.htm Må jeg ha noe spesialutstyr for å sette inn dette, eller klarer det seg med vinkelsliper for å lage firkantene du snakker om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 jeg skjærte bare ut så jeg fikk plass til meisel og slo ut den orginale mutteren, sveiste inn en ny mutter og sveisa sammen alt igjen. funka hvertfall fjell Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivandrago Skrevet November 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Takk for tipset, det hørtes jo veldig enkelt ut, men jeg har ikke sveiseapparat, og heller ikke kan jeg sveise. Men kanskje dette er en god anledning for å lære noe nytt... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Du må ikke sveise dette. En M12 bolt (12.9 styrke) med 12.9 nyloc-mutter vil holde lenge. Slipper da å sveise. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivandrago Skrevet November 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 (endret) Supert. Og selv om jeg skjærer bort en del av traversen/brua eller hva den delen er, så vil ikke dette være kritisk for styrken og gi problemer med eksempelvis EU-kontroller? Er det meningen å dytte inn denne unbrako-bolten fra baksiden, der hvor mutteren er i dag? For å kunne holde bolten fast med unbrako-nøkkel og slippe å lage stort nok hull til å få inn en fastnøkkel? Endret November 1, 2011 av ivandrago Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Nei, det går helt fint å kutte litt i den. Jeg skjærte ut metallplater og limte de fast over hullene med tec7 og tok tectyl over. Jeg dytta inn bolten fra bærebroa, og brukte en ringnøkkel og holdt igjen mutteren på innsida traversen. Funka gull :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivandrago Skrevet November 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Da prøver jeg det! Fikk av bærearmen etter å ha kappet foringen litt, står igjen en cm av bolten. Får nok ikke den ut uten å ødelegge mutteren på innsiden. Rust suger. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Svenskechrome er aldri gøy :/ Lykke til ;) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg