Gå til innhold

Deaktivere/slå av sentrallås

Ranger emnet

Erlend Ninja Leiknes

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Rover 416s, og har møtt på en problem.

Bilen ble brukt på langtur, og etter en luftetur med hunden ville ikke bilen starte igjen.

Alt så ut som det skulle være, utenom at alarmlyset ikke blinket som det pleide.

Etter en tur i motorrommet fant jeg ut at sikringen for sentrallås + alarm var gåen. Jeg byttet denne, kunne se at alarmindikatoren lyste igjen. Glad og fornøyd trykket jeg på fjernkontrollen for å låse opp dører/slå av alarm. Og da røyk sikringen igjen...

Kanskje en lang historie for et lite problem, men jeg fikk start på bilen da jeg låste opp alle dørene i forkant, og kun trykket på "lås opp" knappen. På den måten fikk jeg isolert problemet til at det er motorene i sentrallåsen som har blitt så gamle at de trekker for mye strøm.

Det er en gammel bil, og jeg er ikke interessert i å bytte ut hele sentrallås-systemet. Det jeg heller ønsker er å gå tilbake til vanlig nøkkel og lås.

Vet noen om en grei måte å få kuttet ut hele sentrallåsen uten å måtte skru opp alle dørene?

Mvh Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder sikringen når du kun trykker på 'lås opp'? Ettermontert Defa-alarm? Ville ikke bilen starte fordi startsperren var aktivert? I såfall kan du kople ut startsperrereléet og problemet er kanskje løst.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ser ut som svaret jeg svar forsvant..., men jeg prøver igjen.

Det er en orginal alarm. Sikringen ryker kun når jeg låser opp bilen, uten å ha åpnet opp alle dørlåsene manuelt.

Så det tyder på at problemet skyldes sentrallåsen.

Jeg har søkt etter lignende problem på internett, og det er mange som ønsker å deaktivere hele startsperren, men det er ikke mulig.

For min del holder det å få slått av sentrallåsen på sett og vis, slik at jeg slipper å ta inn og ut sikringen når jeg skal låse bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider