Gå til innhold

Mer saft ut av VW 2.0i motoren

Ranger emnet

TiNy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvilke mod's jeg bør gjøre for å få mer enn de ussle 115 hk den motoren har. Gode forslag mottas med takk.

Har tenkt på turbo og kompressor. Hvem utfører slikt arbeid, og har de delene?

En MkIII golf veier over 1200 kg. Har noen et eller flere forslag til hvordan man kan redusere vekten? Jeg ønsker ikke å gjøre ekstreme ting som f.eks ta ut baksete o.l. Det må da være 50 eller 100 kilo som kan fjernes!? 1200 kg er jævlig mye!!

Jeg tror det er flere enn meg som lurer på tips og triks når det gjelder trimming av NA motorer som ikke skal koste skjorta.

Personlig har jeg satt ett tak på 25.000.- --- 30.000.-

Takk for alle svar!:)

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke kjøpte VR6 var at jeg liker bedre motorer med mindre volum enn 2.8 eller 2.9 liter. At valget falt på en 8v i stedet for en 16v skyldes at jeg har en nabo som skulle selge "konebilen". 94' modelll som i juli i fjor hadde gått 72.000!!!

Den hadde gått så lite at bremseskivene hadde rustet og måtte byttes... Prisen var også bra.

Jeg er klar over at det koster nesten 1000.- pr hk og trimme den motoren, MEN det må da finnes noen som vet om et eller annet smart alternativ?

Mitt alternativ (i tillegg til bytte av kam osv) er å redusere vekten, men hvordan?

G-tech har kompressor kit til motorern til ca. 25.000.- (arbeid kommer i tillegg). Har noen erfaring med den?

Jeg har også vurdert å selge bilen for så å finne en med grommere motor, men jeg er ikke klar for å gi opp denne bilen enda.

Kanskje er det noen som vet om noen i Oslo-området eller rett over grensen som kan gjøre litt topp-arbeide og kanskje mappe opp igjen chip'en?

Kanske noen har forslag til byttemotor? Ikke VR6 og ikke 16v. Begge har jeg tenkt på.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider