Gå til innhold

Motor problemer

Ranger emnet

masvo

Anbefalte innlegg

Bilen begynte å gå på 5 sylyndre en dag.. jeg fant ut at det var en knekt ventilarm (ventil løftern) jeg kjørte ca 4km med detta så bytta jeg den, men den går kun på 5 sylyndre fortsatt..

noen som vet hva det kan være?? alle pluggene er nye og det kommer gnist fra pluggen.

Biulen er en bmw 520i (e34)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være litt forskjellig:

Ventilen som ble skadet idet vippearmen tok kvelden.

Toppakning (du tok vel av toppen når du byttet vippearm? og bytta toppakning)

Tette dyser?

Feil tennplugg(er)

brudd i tennplugg ledning?

Dette er bare tilfeldige forslag fra min side. Tror det finnes folk her inne som har mye beder peiling på dette enn meg:)

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Kan vel være litt forskjellig:

Ventilen som ble skadet idet vippearmen tok kvelden.

Toppakning (du tok vel av toppen når du byttet vippearm? og bytta toppakning)

Tette dyser?

Feil tennplugg(er)

brudd i tennplugg ledning?

Dette er bare tilfeldige forslag fra min side. Tror det finnes folk her inne som har mye beder peiling på dette enn meg:)

Alle pluggledningene stemmer og er i orden, har ikke bytta toppakning fordi jeg ikke tokk av toppen. men kan jo være skade på ventilen :\ det har jeg ikke tenkt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikkje noe hekse kunst å hive av toppen. Har gjort det på bilen min. Brukte ca 5 timer på det (første gang). Og ca 8 timer på montering igjen. Hvis du ikke er avhenig av bilen kan du jo gjøre det..

PS: hiv på trim kam og senk toppen 0.2-0.3mm så går det bedre og :)

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider