AdrianNJ93 Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Lurte på om det va noen som hadde noe peiling på opel vectra motorene? 1,6 bensin eller 2.0dt? Er det gode motorer som holder lenge? Eller er det ikke vits og kjøpe en som nesten er gått 300.000km? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 1.6 bensin er noe du må styre unna da disse sluker olje via ventiltettningene og avogtil fra at stempeltoppene blir ovale. Har ikke greier på 2.0 dt men den er bedre enn 1.6 bensin. bør nok finne en motor som har gått litt mindre og du skal bytte. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skipskip Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Hvis du har tenkt å komme deg fram så hold deg også unna 1.6 litern bensin.. altfor svak motor for en så "stor" bil, kommer knapt opp i bakker hvis det er litt last ombord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Ville holdt meg godt unna opel sin 2.0dt, finn heller en med 1.7TD isuzu motor, den er skuddsikker. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Ville holdt meg godt unna opel sin 2.0dt, finn heller en med 1.7TD isuzu motor, den er skuddsikker. Der er jeg helt enig. Kjører selv en Vectra B med 1.7 TD motor i. Har kjørt nesten 300 000 km. Motoren går som ei klokke og bruker ikke en dråpe mer enn normalt. Denne motoren er en evighetsmaskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AdrianNJ93 Skrevet November 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 takker for svar! noen som vet av en opel vectra 1,7 TD til en vettig pris da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
derrick Skrevet November 11, 2011 Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 Må bare si meg enig med at 1,7td er en god motor. Vi solgte vår når den runda 410,000km (siste 50.000 med oppjustert dieselpumpe). Bilen går den dag i dag. Hadde aldri noe tull med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bellduck Skrevet November 11, 2011 Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 1.8i og 2.0i (ECOTEC 16V) er også svært gode motorer! ;) Begge er samme motor, men 2.0-literen er borret litt opp. Men hvilken generasjon er det egentlig snakk om? Siter "Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected." Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 takker for svar! noen som vet av en opel vectra 1,7 TD til en vettig pris da? Etter et raskt søk på finn.no så kom jeg over denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31735946 Der finnes det flere lignende biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg