lokar1 Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Har vært innom en del morsomme biler i min tid, alt fra seat cupra til alfa romeo gtv. Men, de glade dager er over, studentlivet er ferdig og jeg må begynne å tenke litt på framtiden, med barn, refinansiering, piss og møkk. Det betyr ikke at jeg ønsker meg en dum el-bil eller annet, jeg er mye i fjellet og trenger også god plass til framtidig familieforøkelse. Kravene er derfor som følger: Firehjulstrekk, men med mulighet for lock på 2 hjul for å spare drivstoff Bakkeklaring Kollisjonsikkerhet Under 100.000 kjørte kilometer Makspris på 300.000 Har pekt meg ut et par kandidater som svarer på kravspec, med mine tanker ved siden av: Nissan x-trail (best offroad, mye bil for pengene, ser ut som en boks) Mitsubishi Outlander (go allround bil, men trenger nest nyeste mod pga safety = høy pris og lite ekstrautstyr) Honda CR-V (sannsynligvis best på vanlig vei, noe dårligere i terreng, men mye bil for pengene) Subaru Forester (Kanskje best kombo av offroad/onroad men må ha nyeste modell pga sikkerhet, noe som gir dyr pris og lite ekstrautstyr) Har droppet rav 4 fordi jeg mener nordmenn er så glade i toyota at de overprises kontra hva man faktisk får igjen for det. Men, jeg trenger deres hjelp! Kom med tips, råd, rykter, nybilfeil, egne erfaringer, tips til andre bilmerker med videre. Siter http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742 Golf plus 2010 --> [x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Litt i prisoverkant men.... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31492245 Desverre ikke rett terrengbil mht 4x4 men sikkert brukbar til hytta etc. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k1mzor Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Er vell også lurt å kjøpe fra forhandler når det gjelder så høy pris, for garanti og slik. Siter - Saab 9-3SC Vector 08' x 97 BMW 523ia x 91 BMW 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lokar1 Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 BMW x5 utgår med høye kneløft, alt for hissig på bensinbruken og lite praktiske løsninger. Å kjøpe fra forhandler er sikkert en lur ting, det tar jeg med meg, takk. Hadde dog håpet på litt flere tilbakemeldinger med egne erfaringer etc :) Siter http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742 Golf plus 2010 --> [x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Mine foreldre har en 2004 X-trail med diesel. Ikke mye komfort i den, men i løpet av 4 år har de ikke hatt et eneste problem med denne annet enn at det begynner å komme litt rust på en hjulbue bak. Bilen brukes en del på dårlig veier siden til tilbringer en del tid på hytta, men dette ser den ut til å tåle veldig fint. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg