Gå til innhold

Framgangsmåte for sveising/spakling av bakluke

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ensimmäisen suoran takaluukun Pekka teki jo vuosia sitten ja sen jälkeen näitä on tullut tehtyä monia, alkaa mennä jo rutiinilla.Ensin sahataan vanha kilven tausta irti. Reunoihin jätetään hiukan taitosta johon on myöhemmin hyvä hitsata uusi pelti kiinni. Tältä näyttää takaluukku sisältä. Jotkut eivät poista vanhaa pohjaa ollenkaan vaan vetävät vain toisen pellin päälle. Poistamisessa menee pari minuuttia, ei jää kosteus muhimaan peltien väliin ja lisäksi takaluukun aukaiseva solenoidi mahtuu paljon helpommin luukun sisään kun poistaa tilaa vievän kilven upotuksen.

Heppaillaan kiinni. yodude

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Ensimmäisen suoran takaluukun Pekka teki jo vuosia sitten ja sen jälkeen näitä on tullut tehtyä monia, alkaa mennä jo rutiinilla.Ensin sahataan vanha kilven tausta irti. Reunoihin jätetään hiukan taitosta johon on myöhemmin hyvä hitsata uusi pelti kiinni. Tältä näyttää takaluukku sisältä. Jotkut eivät poista vanhaa pohjaa ollenkaan vaan vetävät vain toisen pellin päälle. Poistamisessa menee pari minuuttia, ei jää kosteus muhimaan peltien väliin ja lisäksi takaluukun aukaiseva solenoidi mahtuu paljon helpommin luukun sisään kun poistaa tilaa vievän kilven upotuksen.

Heppaillaan kiinni. yodude

Hmmm... Får fortelle det til sveisern min ! Så KANSKJE han klarer å gjøre det riktig !

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

hmm hvorfor gjøre alt arbeidet med det når du kan kjøpe heile luka og fanger ferdig? noen som liker selv plaging like mye som meg eller:D

mye kjekkere og modde ting som e "org." i utgangs pkt`t ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

hmm hvorfor gjøre alt arbeidet med det når du kan kjøpe heile luka og fanger ferdig? noen som liker selv plaging like mye som meg eller:D

Penger + gleden av å klare det selv...

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Nei jeg tror jeg drar ned til Orange County Choppers å får dem til å mekke meg en luke.. :) det burde de vell klare;)

Hvor får man kjøpt luker som er modda? Kun hos folk som har gjort det selv eller?

Fangere med skilt grop fåes vell kjøpt ?

Er vel like greit å sette sikltet rett på fangeren, og montere skiltlys. Enkelt og billig og ser overraskende bra ut.

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider