Gå til innhold

Motor og spørsmål

Ranger emnet


ktone

Anbefalte innlegg

Var ute å skulle kjøre meg en tur til en kompis i dag. Plutselig bare døde motoren helt, og i instrument panelet blinka både oljakanna og batteriet. Koslig tenkte jeg, nettop sjekka olja, og jeg visste at batteriet ikke var tomt for strøm. Prøvde å vri om en gang til, men han ville ikke starte. Sto der i 10 min før jeg fikk en annen kompis til å komme å hente meg, for så å bli tauet hjem. Vel hjemme tenkte jeg at dette måtte våre fuktighet i fordeleren. Åpnet fordelern og tok en titt inni; der var det ikke no fuktighet nei. "Hmmm..." Gikk da over luft filteret, pluggene og slik, ettersom dette er et velkjent fenomen hos Golf. Vridde om nøkkelen og forsøkte å starte, og den startet. Etter ca ett min stoppet den opp på samme måte som første gangen i dag, og jeg ble bare enda mer sur. Hva kan dette være?

 

Det var ingen ulyder i motoren heller i det minuttet jeg fikk den til å gå. Er litt frustrert. Skal gå over litt bedre i morga mens det er lyst ute. Noen som har en pekepinne på hva jeg burde/kan/skal se etter og ta en titt på?

 

Har forresten også sliti med noe lugging på motoren når jeg reduserer trykket på gassen. Det merkes spesielt når motoren drar bilen i oppover bakke, helt uavhengig av git og turtall. Har dette noen sammenheng?

 

Kanskje på tide å bytte fordelern?

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

har hatt noe lingnende problem med golfen min. Jeg bytta tennplugger og da var alt bra.

 

Ok. Var det en 1,8 liter?

 

Jeg vet at tennpluggene på bilen er litt slitne og gamle, men har ikke hatt så mye til over denne månden ettersom forsikringen og veiavgiften dukket opp. Skal prøve å få byttet de snarest.

 

Var det luggingen eller at motoren stoppet som ble bedre med å skifte tennpluggene?

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

nei, golf 2 med 1,6 og forgasser, du har vel innsprutning.

 

Ja, alt ble bedre, ikke noe lugging og stopp.

 

Jeg ville nok bytta de siden det er lenge siden du har bytta de, før jeg prøvde på noe annet.

 

Jepp skal ut å kjøpe nye i morga. Fikk bilen for 14 dager, og hu gamla dama som hadde bilen før meg var ikke akkurat no mekke geni, så alle servicene hu hadde tatt, var tatt på møller. Nå er det ikke så lenge før den skal inn på nytt, noe som tyder på at det er lenge siden den har vært inne, så er ikke så lett for meg å helt vite åssen bilen er under panseret. Men har tittet på stiftene og de kan lett beskrives med ordet slitne.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Sjekk luftmengde målern også.....

og som sakt plugger og ledninger...

 

mvh

 

Gikk grovt over plugger og ledninger i dag. Det var etter at jeg gjorde det at jeg fikk litt liv i motoren, så kan virke litt som om det ligger der. Tenkte det var lurt å poste en tråd her på forumet for da kan det hende det dukker opp en løsning med tidom.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Sjekk flesn/ pakningen mellom innspruts manifold og toppen! Den morkner! Bytta min tidligere i vinter!

 

Stikk hånda bak den "dingsen" som luftfilter slangen går til, kjenn etter åpning i nedkant!

 

Takk! Skal gjøre det. Hvor mye ligger en no sånt no på da?

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår