Gå til innhold

Motorstopp. Tenninga ?

Ranger emnet

finnipinni

Anbefalte innlegg

Har tatt ut alle dysene og det er bare to O-ringer på dem. Jeg finner ikke de helt i bånn - har lyst innover i hullene i toppen, men kan ikke se noe sted som den tredje O-ringen kan sitte. Heller ikke noe å skru på ?

Hva er " air shroud dysene " ?

Det er BOSCH 0 437 502 032. Det står også 014 og 035 133 551c. På mutteren står det 851 323.

Har ikke funnet så mye om disse på nettet, men kan se ut som åpningstrykket bare er 3Bar på disse ?

Noen måte å teste åpningstrykket på ?

Trykkluft ?

Kan det stige med alderen ?

Mange rare spørsmål tenker jeg......

Den O-ringen som er innerst på dysa er bare en tynn (1,5mm) og kanskje 10mm i dia.

Den som sitter øverst ser ikke ut som er av gummi. Er sten hard og sitter bak en liten segring.

Man kan lett snurre den så det virker som de skal kunne tas lett av, men jeg har forsøkt å knakke litt på dem for å få dem forbi segringsporet og nedover for å se litt på dem. Men det går ikke.

Det går nok med "større hammer" - og hvis jeg vet at de jeg får om noen dager virkelig er av gummi kan de sikkert knuses.

På dyse nr.3 har denne ringen ikke sittet ordentlig, har "tyti" litt ut og sikkert ikke tettet helt noen gang.

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg byttet O-ringene på dysene, og den er akkurat som før. Da blir det fødepumpa neste ?

Jeg forsøkte å finne åpningstrykket på en dyse ved å pumpe sakte opp med en sykkelpumpe med manometer.

Så ut som at åpningen skjedde ved omlag 4Bar, og kanskje vel det - og det er omtrent det fødepumpa gir.......

Det ser ut som det må være fødepumpa som foreslått av deg.

Skriver vidre om dette på denne tråden : http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/100-200-v8-c1-c2-c3-1968-1991/264741-motorstopp-defekt-bensinpumpe-3.html#post2850554

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar
Del på andre sider