Pr3cis Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Har en Audi A4 99 modell. Har en slags durelyd når jeg kjører rett frem og svinger til venstre. Lyden blir værre når jeg svinger til venstre og forsvinner når jeg svinger til høyre. Dette er jo typiske symptomer på at det er høyre hjullager. Men innenifra høres det ut som om det kommer fra venstre side, og når jeg rugget frem og tilbake på dekket på klokka 6 og klokka 12, så var det slakk... Er dette logisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Framme eller bak? Vet av erfaring at man ikke kan stole på at lyd i venstresving betyr defekt lager på høyre side ;) Siden det ene er defekt så skift begge når du først er i gang. Foran http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/254353-hvordan-i-h-far-jeg-skifte-hjullager-foran-pa-audi-a4.html#post2727777 Tråden under omhandler ikke hjullagerskifte men inneholder meget gode bilder av lager mm. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/280994-bytte-bremser-audi-a4-96-t-o-m-99-fwd-replace-brakes-audi-a4-96-t-o-m-99-fwd.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Det er fremme ja.. Ja tror like greit jeg bytter begge to da :) De har jo trillet like langt + at det er en slitedel så.. MEn kan ikke være drivknute da? Da er det vel kanskje en mer "knekkelyd" med full sving? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Ja, skift begge, like greit. Knekkelyd ved full sving ene eller andre veien er typisk drivknute, gjerne enda verre lyd under rygging. Å kontrollere diivknutemansjettene jevnlig kan være lurt, samt skifte før det er hull ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Takk for tips :) Da blir det bytte imorra, håper de ikke sitter for hardt :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet November 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Da var hjullageret byttet ja, og det var det på venstre side som var gåent. Klarte jo å ta knekken på ABS-sensoren i samma slengen da, den må jo helst berøres med silkehansker :P for en dum løsning det er på den der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Neste gang så lar du sensoren sitte og kun tar av ledningen som sitter i innerskjermen. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg