Breisladdern Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Åssen er Corroless der a? Hvis du f.eks har corroless på et område som ikke her helt rustfritt.. EDIT:, du svarte vist på det spørsmålet samtidig som jeg postet det.. Da skal jeg pusse ned ha på corroless>Body>lakk i bilens farge. riktig? Eller er dette bedre: hammerite>body > lakk i bilens farge? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ebola Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Brunox er vel også en grei grunning.. har brukt dette med bra relsultat... http://www.billakkspesialisten.com/lever6.html Siter 2001 Volvo V70 T5 TS-R 1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt) 1983 Bmw 325i (Solgt) Ebola... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by Breisladdern Åssen er Corroless der a? Da skal jeg pusse ned ha på corroless>Body>lakk i bilens farge. riktig? Ja. Sjekk bare at bodyen hefter på Coroless'en. Sjekk der du har kjøpt body'en om de presiserer at den MÅ legges på bart metall. Da går det ikke med coroless under. Men siden de fleste bodyfiller'e ikke stopper rust, skulle en tro de er beregnet på å kunne legges oppå rustsoppere som Coroless ol. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slash Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 På "gullet" mitt så pussa jeg ned der det var rust og litt over alt, kappet ut og fiksa plater der det var rust hull. Sveiste på og deretter klasja på hammerslagglakk (med kost), lot det tørke 24t deretter spraya jeg på Body Sort, og det fikk også tørke i 24t, den siste kvelden lakka jeg i bilens farge. Det skal da holde en god stund fikk jeg høre ihvertfall høre. Tror egentlig alle disse produktene er gode, men greit med noe tjukt slik at du får tettet ev små hull som kan tillate fukt og komme inn. Siter Håkon Andrè Flægstad Manta B 2.0 16v Turbo Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling http://www.mantapitstop.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Mange gode tips her... Personlig foretrekker jeg å mette bart metall med penetrerende Owatrol-olje (2 strøk), før jeg maler/sprøyter over med en olje-basert maling, f.ex Arcanol. Dette er billig og bra forebygging mot rust, og kan overlakkeres med all slags lakk og grunning, så lenge Arcanolen er skikkelig herdet:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slash Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Avsporing: Hvordan i svarte får jeg en slik avatar (lite bilde under navnet mitt)??? Fant det ut.. Siter Håkon Andrè Flægstad Manta B 2.0 16v Turbo Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling http://www.mantapitstop.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Slash På "gullet" mitt så pussa jeg ned der det var rust og litt over alt, kappet ut og fiksa plater der det var rust hull. Sveiste på og deretter klasja på hammerslagglakk (med kost), lot det tørke 24t deretter spraya jeg på Body Sort, og det fikk også tørke i 24t, den siste kvelden lakka jeg i bilens farge. Det skal da holde en god stund fikk jeg høre ihvertfall høre. Tror egentlig alle disse produktene er gode, men greit med noe tjukt slik at du får tettet ev små hull som kan tillate fukt og komme inn. Åssen blei resultatet av det a? Har det holdt lenge? Tenkte jeg skulle kjøpe litt corroless i går, driver å tar noen flekker på framskjermen.. Men det kosta ca 500kr for en boks.. :rolleyes: Så jeg fikk kjøpt en boks med syregrunning og en boks med zinkgrunning.. Har ikke noen planer om å blande dette altså.. Men prøve litt forskjellig på forskjellige steder.. Hvilken oppgave har "body`n " egentlig? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Bodyfiller er nesten som en tynn sparkel som legges på som et slipe-lag for å fjerne de siste ujevnheter før lakken legges. Må ikke forveksles med sparkel! Problemet i forhold til rust er at hverken sparkel eller bodyfiller stopper rust slik som Coroless, Hammerlite osv. I tillegg er de porøse for å gi godt feste til lakk/grunning som skal oppå. Det gjør at vann vil trekke gjennom de dersom lakk ikke legges på med en gang. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Ok!! Har noe liggnende liggendes, slaks sparkel på sprayboks... Men er kanskje ikke like godt egnet.. Tok av noe av maskeringa i stad, etter at jeg hadde hatt på noe antirustgrunning, tror det blir en grov overgang mellom der jeg har grunnet og pusset i forhold til der det har vært maskert... Blir et hakk, for grunninga bygger ut litt... :rolleyes: Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slash Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Breisladdern Åssen blei resultatet av det a? Har det holdt lenge? Resultatet ble bra.. det er jo i gulvet på bilen dette så spiller jo ingen rolle hvordan lakken blir seende ut og slikt.. Får se hvor lang tid t tar før jeg detter igjennom gulvet.. Skal rust behandle den under til helgen.. Siter Håkon Andrè Flægstad Manta B 2.0 16v Turbo Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling http://www.mantapitstop.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Breisladdern Ok!! Har noe liggnende liggendes, slaks sparkel på sprayboks... Men er kanskje ikke like godt egnet.. Tok av noe av maskeringa i stad, etter at jeg hadde hatt på noe antirustgrunning, tror det blir en grov overgang mellom der jeg har grunnet og pusset i forhold til der det har vært maskert... Blir et hakk, for grunninga bygger ut litt... :rolleyes: Skal du unngå dette må du slipe ned den kanten slik at overgangen mellom body og området rundt blir helt jevn. Så må du mattslipe enda lengre ut forbi området du har reparert og spraye ny lakk utover det reparert området. Overgangen ny/gammel lakk er vanskelig. Særlig med metallic lakk vil det alltid bli en synlig skjøt når du har gjort det selv. På vanlige farger kan du forsiktig pusse ned kanten etter maskeringsteipen, rubbe og tilslutt polere. Istedefor maskeingsteip mellom gammel og ny lakk kan du også holde en papp plate eller noe ca 1-2 cm over området og "skygge" for det området som ikke skal lakkes. Da blir overgangen mykere enn en skarp teipstripe. Øv deg først på noe annet. Dette er tålmodighetsarbeid! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slash Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 jeg skal lakkere lykteplassene på bilen min, bilen har blitt hel lakkert, men i lykteplassene er den rød (bilens gamle farge). Skal lakkere de svart. Men er litt usikker på den overgangen fra maskeringsteipen. Vil det da fungere og ha på maskerings teip 0,3 mm ut ifra skillet mellom rød og svart lakk, slik at det ikke blir så my lakk ved maskeringsteipen?? hva må jeg bruke for å slipe ned den overgangen? Vil ikke ha den hvite stygge stripen etter maskeringsteipen.. Eller vil det lik så greit fungere og pensle der det er rødt (meget små flekker) når lykterammene er på plass for deretter og maskere inni lykteplassene, for at den stripen sitter bak lyktene er jo ingen fare.. (Ny plan :D ) Siter Håkon Andrè Flægstad Manta B 2.0 16v Turbo Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling http://www.mantapitstop.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Jeg ville gjort det siste forutsatt at de flekkene du pensler ikke er svært synlige. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 hos hvilke kjeder får en kjøpt coreless og hva koster det. når en sveiser er det vel stor sjanse for at der blir igjen små hol som er vansklig å se i sveisen. Hva brukes til å tette desse? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Selges ihvertfall gjennom "Faregerike" kjeden. Sikkert andre steder også. Bittesmå "huller" og groper i sveisen legger Coroless'en seg nedi. Huller som er så store at det ikke går må enten sparkles eller tinnes igjen. Viktig at du smører noe over disse hullene umiddelbart etter sveising, da det raskt oppstår rust oppi de. Om du først smører Coroless over de, men senere ombestemmer deg og vil tinne de, bruker du bare en punktsanblåser og blåser de rene igen. Personlig bruker jeg å gå over sveisen med sveiseapparatet en ekstra gang etter at sveisen er slipt ned og punkte igjen huller+slipe ned enda en gang til. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.