Breisladdern Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Maxbo har corroless, 495,- for en boks. 300ml? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Jeg hadde tenkt å sandblåse sveisen etter at jeg var ferdig med all sveisinga. Er det nødvendig å gjere det med en gang?? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Hvis du sandblåser må du FOR ALL DEL smøre på noe umiddelbart! Sandblåsing lager masse bittesmå, mikroskopiske "sår" i metalloverflaten som gjør den SVÆRT mottakelig for rust! Prøv å sandblåse en metallbit og ta den med ut etterpå. Selv i oppholdsvær vil du se brunskinnet i metallet etter kort tid. Hvis jeg skal gjøre en sveis fin og klar for body eller grunning bruker jeg en såkalt flapdisc på vinkelsliperen etter at jeg har slipt ned sveisen. Gå gjerne over med tynner etter slipingen, så er du sikker på at det er helt rent. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by Hot Rod Det er korrekt, men det kommer av at varmen som sveisen utvikler svekker styrken i metallet rundt sveisepunktet. Sveisen blir også mye mer hard og sprø enn metallet rundt. Derfor vil en sveis snarere sprekke/brekke enn å strekke seg dersom bilen bulkes på et sted den tidligere er sveist. Ved TIG-sveising utvikles mye mindre varme fordi man kortslutter ikke metallet slik som ved vanlig trådsveising. Dette gjør TIG-sveising mye mer egnet til tynne plater. En dyktig TIG-sveiser kan sveise sammen to 0,9mm plater kant i kant, slipe ned sveisen 100% på begge sider og deretter "vifte" med platen uten at den bøyer seg annerledes i sveisesømmen enn resten av platen. Dette tør jeg påstå er nesten umulig med et trådapparat. Problemet er at TIG-apparat er dyrt og det sise man trenger mer øvlese for å få en god TIG sveis enn en god tråd-sveis. Ikke for å si i mot, men jeg driver med tig sveising dagli. og varme gangen blir større enn ved mig sveising. Jeg sveiser tynnplater i både stål og aluminium, også rør og bolter, men det går jo bare som en lek. Årsaken til lettere å ungå bulker i plate med tig en mig, er for en kan justere styrken mye bedre (fotpedalen) og varmen utvikler seg fortere og bredere. og en kan tilsette tråd slik at sveisen blir helt flat, og fordel å bruke tråd med mye kullstoffer i, for da trekker ikke sveisen til seg dette fra plata, noe som ville svekke plata i sveise kanten. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Etter mykje lesing og spørring vil jeg nå etter sveising i innerskjermer er ferdig, slipe vekk all kammer, sandblåse hele innerskjermene, legge på coreless, så primer/grunning og deretter noe svart. Har en liter med lastebillakk stående som jeg blant annet skal bruke i motorrom. Er den egnet? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by tOFFY Ikke for å si i mot, men jeg driver med tig sveising dagli. og varme gangen blir større enn ved mig sveising. Jeg sveiser tynnplater i både stål og aluminium, også rør og bolter, men det går jo bare som en lek. Årsaken til lettere å ungå bulker i plate med tig en mig, er for en kan justere styrken mye bedre (fotpedalen) og varmen utvikler seg fortere og bredere. og en kan tilsette tråd slik at sveisen blir helt flat, og fordel å bruke tråd med mye kullstoffer i, for da trekker ikke sveisen til seg dette fra plata, noe som ville svekke plata i sveise kanten. Ok takker for inputs. Poenget er at TIG gir penere sveis og mindre deformasjon enn MIG. Sandblåsing+Coroless+lakk+understellsmasse høres helt max ut for meg. "Lastebil lakk" kjenner jeg ikke noe til, men hva du lakker motor rommet med er jo ikke fullt så nøye som utenpå bilen antar jeg. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 trenger jeg ikkje grunning etter corless og før lakk? hadde egentlig ikkje lyst til å smøre inn hjulbuene med tectyl og annet griserier når de hadde blitt så fine.:( angående lastebillakk så er det en lakktype som er like sterk som vanlig billakk, og du slepper å bruke klarlakk for å få glans. det er ikkje en to-sikts lakk. Grunnen til at man ikkje bruker den noe særlig på bil er at du har så lite fargeutvalg av lakktypen. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Holder en boks med corless til en innerskjerm? til mer/mindre? Kan denne primeren sprøytes på uten noen form for tynner? Hvilken primer annbefales til dørk i bil? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Har sett Corless to plasser nå. Den heter Corless Rustmotverkende primer eller noe slikt. Er det den? Kostet jo bare 250 kr for 700 ml? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by ElCamino Har sett Corless to plasser nå. Den heter Corless Rustmotverkende primer eller noe slikt. Er det den? Kostet jo bare 250 kr for 700 ml? Det er nok den, dem mener. Har brukt den nylig selv. Så bra ut. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Et lite dilemma: syregrunning, burde jeg ikke bruke det på bart stål? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.