Gå til innhold

brems høyre side slipper ikke helt...!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hei noen som vet, har prøvd å lufte bremsene fler ganger uten resultat, blir litt bedre men henger fortsatt på litt. noen som kan ha en aning på hva dette kan være...??

samtidig når jeg prøver å lufte, så hører jeg en liten svisjj lyd fra der som master sylinderen sitter, eller mer som att luft blir blåst ut eller luft som går inn. dette er når jeg pumper på bremsen. abs virker som den skal. dette gjelder en chrysler voyager 2,5 tdi 1996 mod.

håper noen som vet....:checkflag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, tenkte litt på det. men virker litt som om det kommer luft i systemet etter en liten stund, etter jeg har luftet bremsene. men finner ingen lekasje noen sted. kobberpasta ja, på klossene...? hvor skal jeg smøre på det hen da.? ikke på bremseflaten vel...?? eller...??

takker så mye for svar...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt trøtt når eg leste dette her trudde lyden var fra bremsene , men kan ver at de er mester syinderen som er lekk ein eller annen plass og slepper luft inn i systemet kobberpasta smøres på klossene mot flaten som ligger mot skiva hjelper mot ulyder og sånn kan også hjelpe på viss dei henger litt spessielt de og smøre gliderene kan hjelpe , men har du prøvd å lufte alle kaliperene ? kan også ver at de er kondens i bremseveska du har på , kan jo prøve å bytte bremseveske på bilen ( ville sjekka olja etter ei lufting om de er ureinheter i den først , hard jobb .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bremsene henger på er ikke dette et luft problem. Henger det på alle hjul? Foran/bak? Disse bilene får ofte problem med at parkbremsarmen som sitter på ene båndet bak setter seg slik at bremsebånda ikke går tilbake. Ville tatt en kikk på det. Ellers kan det være treghet i calipere,klosser som sitter etc. Pass også på etter lufting at det ikke er bremsevæske helt opp til lokket,da får du ikke utlikna trykket,dette kan igjen gjøre at stempler i calipere og pumper ikke går tilbake og bremsene ligger på.

Om lufting er et problem,sjekk at det ikke er lekkasje på trykkreduksjonsventilen som sitter foran V bakhjul på rammevangen ved siden av tanken. Disse kan begynne å lekke kun veldig lite i starten,nesten så man ikke merker det,men det blir ofte mørkt/vått på ventilen utvendig.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...