Gå til innhold

Brann i luftfilter Audi 80

Ranger emnet

lolbil

Anbefalte innlegg

Hei

Har ikke noe greie på bil derfor tenkte jeg kanskje noen her kunne hjelpe meg.

Når jeg kjører bilen nå så må jeg bruke litt tid på å varme den opp, og hvis jeg ikke gjør det så bare stopper motoren å gå når jeg lar den gå på tomgang.

Når jeg gjorde det skulle jeg prøve å kjøre bilen igjen for første gang men den går ikke som vanlig det blir litt sånn "humping" hvis jeg kan kalle det for det når jeg kjører. Spesielt hvis jeg prøver å gi på litt.

Brukte brannslokningsapparat til å slukke brannen med, ble en del pulver i bilen har spylt bort det meste nå. Har ikke byttet ut luftfilteret enda kan det ha noe med saken å gjøre?

eller kan det være noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si noe konkret uten bilder eller noe som helst info om hvilken motor mm det gjelder.

Forstår deg slik at bilen ikke går som den skal etter at du hadde en brann ved forgasser/monopoint/K-Jet/Digifant/luftfilter? Ledninger kan ha brent opp og således forårsake problemet ditt, eller luftfilteret kan være potte tett av pulver. En teskje slikt puler inneholder millioner av partikler! Dette pulveret er forøvrig døden for bilen din da det er forferdelig korrosivt. Metallet ruster mens man ser på, kopper oksiderer og elektriske deler slutter å fungere. Pulver bør aldri brukes på/i bil!

Vask grundig med vann og såpe, bytt luftfilter og sjekk om brannen har ødelagt isolasjonen på ledninger.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider