Lompe Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Er det neon her som har byttet clutch på en 1.8l 16V før? Jeg har fått ut stikkakslingene på begge sider. Og løsnet ryggelys, jording og speedo kontakt. Hvordan løsner jeg gir-linken? Er de bare presset oppå de "kulene"? Og er det noe jeg må passe/huske på? kan jeg gjøre dette uten å fjerne innsuget og hydralikvæske beholderen? takker for alle svar!=) Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet November 9, 2011 Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 Byttet aut.kasse på en Xantia 2.0 før sommeren. Er vel mye av den samme jobben tenker jeg. Kan ikke huske at jeg trengte å ta ut hydr.beholderen. Men det trenger ikke være så vanskelig. Kan være lurt også for da kan man skifte hydraulikolje i samme slengen. Girkassefestet på innerskjermen på høyre side var ganske knotete å få til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet November 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Det gikk veldig bra. Er samme girkasse på 2.0l og 1.8 16V hvetfall. Var bare å bruke skrutrekker og vippe ut giroverføringene, og løsne på hydralikkpumpen som er festet i kassa. Fin jobb. Litt klunder med drivakselen som gikk gjennom motorfestet, men fikk slått den ut. Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg