Gå til innhold

Bruke piggfrie vinterdekk som sommerdekk?

Ranger emnet

tnrfd

Anbefalte innlegg

Funker dette heller dårlig eller går det helt greit? Dekkene har blitt brukt som sommerdekk før og ser ganske så slitne ut. Orker ikke en sesong til med dekk som sitter dårligere på våt asfalt enn piggdekk på is. Blir så jævlig slitsomt i rundkjøringer osv.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer kjørte jeg rundt i en gammel dynge av en Volvo 360. Fordi sommerdekkene var utslitt og bilen ikke var verdt rusten den var laget av engang ville jeg ikke spandere nye sommerdekk på den, og kjørte derfor på 195/50-15" piggfrie Falken dekk.

Bilen gikk generelt som en dass, men til tross for 3 personer i bilen og en Volvo B20 i bagasjerommet kjørte jeg kontrollert sladd i 20 km/t inn på E6 ved Alnabru på våt vei...på 3. gir....dagen etter la jeg om til andre dekk. Piggfrie dekk er livsfarlige som sommerdekk, og folk som kjører med det vet ikke hvilken fare de utsetter seg selv og andre for.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

I fjor sommer kjørte jeg rundt i en gammel dynge av en Volvo 360. Fordi sommerdekkene var utslitt og bilen ikke var verdt rusten den var laget av engang ville jeg ikke spandere nye sommerdekk på den, og kjørte derfor på 195/50-15" piggfrie Falken dekk.

Bilen gikk generelt som en dass, men til tross for 3 personer i bilen og en Volvo B20 i bagasjerommet kjørte jeg kontrollert sladd i 20 km/t inn på E6 ved Alnabru på våt vei...på 3. gir....dagen etter la jeg om til andre dekk. Piggfrie dekk er livsfarlige som sommerdekk, og folk som kjører med det vet ikke hvilken fare de utsetter seg selv og andre for.

hehe. var sånn jeg holdt på forrige sommer også.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde d i fjor.

Det går greit hvis du kjører A til B i nærmiljøet, og kjører som en gubbe.

Ved bråe manøvere så kjenner du tyggegummi effekten. Kan bli litt for spennende når du minst ønsker d.

På våt vei er det GLATT!!

Hadde mange "a-ha" opplevelser i fjor. No more!

Så hvis du har en litt qool kjørestil som alla andre normale ungdommer, så anbefaler jeg deg å IKKE kjøre på gamle vinterhjul om sommeren.

:D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går da greit så lenge man vet hvaslags dekk man har, og tar hensyn til det. heter det ikke "helårsdekk"? eller er det noe annet enn piggfrie vinterdekk? har kjørt på de en sommer, og jeg ødela ingen biler, drepte ingen folk, men det er ikke noe racing-dekk.

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by munin

går da greit så lenge man vet hvaslags dekk man har, og tar hensyn til det. heter det ikke "helårsdekk"? eller er det noe annet enn piggfrie vinterdekk? har kjørt på de en sommer, og jeg ødela ingen biler, drepte ingen folk, men det er ikke noe racing-dekk.

Helårsdekk er vel sånn "hverken fugl eller fisk" ..

Ikke gode på vintern og heller ikke på sommern ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider